stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 230100
  • 09 بهمن 1399 - 10:53
1
رئیس اتاق بازرگانی حلبچه:

سهم کمرنگ کالاهای ایرانی در بازار عراق

سهم کمرنگ کالاهای ایرانی در بازار عراق
رئیس اتاق بازرگانی حلبچه از سهم کمرنگ کالاهای ایرانی در بازار کردستان عراق خبر داد .
قلم | qalamna.ir :

هیات اقتصادی استان حلبچه عراق متشکل از رئیس اتاق بازرگانی و تعدادی از اعضای هیات رئیسه و همچنین تجار و بازرگانان این استان، عصر دیروز (۸ بهمن) وارد کرمانشاه شدند.

هدف از سفر هیات تجاری حلبچه به کرمانشاه، افزایش تعاملات اقتصادی بین دو استان است.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه از سهم کمرنگ کالاهای ایرانی در بازار کردستان عراق در زمینه خدمات و فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

پیشوا احمد محمود، از تعاملات دیرینه کرمانشاه و حلبچه به واسطه قرابت ‌های فرهنگی، قومیتی، دینی و … یاد کرد و افزود: در زمان بمباران شیمیایی حلبچه ایران کمک‌های بسیاری به مردم این منطقه داشت.

وی با بیان اینکه از چندی پیش حلبچه به عنوان استان رسمی شناخته شد، تاکید کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی اقلیم کردستان عراق حمایت‌های خوبی از استان حلبچه دارد که می‌توانیم از آن برای توسعه تعاملات اقتصادی با استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه استفاده کنیم.

رئیس اتاق حلبچه از امضا سه تفاهم‌نامه همکاری بین استانداران کرمانشاه و حلبچه در سال‌های گذشته یاد کرد و افزود: بخش قابل توجهی از این تفاهم‌ها به همکاری و تعاملات بین اتاق‌های بازرگانی دو استان مربوط است.

احمد محمود از زمینه‌های همکاری مشترک بین دو استان حلبچه و کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین این موارد سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو استان است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی امکان همکاری خوبی بین دو استان وجود دارد، گفت: «دشت زور» حلبچه سومین دشت حاصلخیز جهان است و می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود.

رئیس اتاق حلبچه در ادامه بر لزوم افزایش کالاهای ایرانی در بازار کردستان عراق هم تاکید کرد و یادآور شد: در زمینه خدمات عمرانی نیز حضور شرکت‌های ایرانی در کردستان عراق بسیار کمرنگ است.

احمد محمود حضور کمرنگ تولیدات ایران در کردستان عراق و خصوصا استان حلبچه در شرایطی که کرمانشاه با حلبچه دارای ۱۹۰ کیلومتر مرز مشترک است را مناسب ندانست .

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین راه‌اندازی حمل یکسره بین دو کشور و تابعیت از روش‌های حمل و نقل بین‌المللی و حذف روند تخلیه و بارگیری را ضروری دانست.

کاشفی صدور ویزای بلندمدت برای فراهم شدن امکان رفت و آمدهای مکرر بین دو استان را از دیگر مواردی دانست که برای افزایش تعامل بین دو استان کرمانشاه و حلبچه ضروری است.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار دانشیار
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.