stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 230084
  • 09 بهمن 1399 - 10:01
1

سبزاندیشی، عاملی کلیدی در پایداری مشاغل

سبزاندیشی، عاملی کلیدی در پایداری مشاغل

ایسنا/خراسان رضوی هوای گرم همیشه روز خوبی در خارج از خانه را رقم می‌زند اما هیچ‌کس توجه نمی‌کند که افزایش دما باعث ذوب شدن قطب شمال با سرعتی ترسناک می‌شود. همه ما عاشق استیک برای شام هستیم، اما منکر این هستیم که دامداری منجر به جنگل‌زدایی جنگل‌های بارانی آمازون می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از بیزینس، مصرف روزافزون منابعی که ما استفاده می‌کنیم باعث تغییر اوضاع شده است. این مصرف برای جهان سناریویی ایجاد کرده است که در آن خشکسالی‌های شدید و موج‌های گرمایی ازیک‌طرف، بارندگی زیاد و طوفان‌ها از طرف دیگر کل کشورها را نابود می‌کند.

در کنار این فاجعه‌ها، مدیریت پسماند خطر دیگری است که باید با آن کنار بیاییم. زباله‌ها برای دفن شدن و سوزاندن به کشورها دیگر صادر می‌شوند. زیست فناوری، جنگل‌زدایی و آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی را تحت‌فشار قرار داده است اما همچنان اقیانوس‌ها به معنای واقعی کلمه مملو از زباله هستند.

بااین‌حال ما تمایل داریم که همه این اتفاقات خارج از خانه خود را نادیده بگیریم زیرا متاسفانه اقلیم با آب‌وهوا متفاوت است. هنگام لذت بردن از یک روز گرم و آفتابی در ساحل، دشوار است، متوجه شوید که زباله‌ها در اقیانوس شناور هستند. این واقعیت را فراموش می‌کنیم که پلاستیک‌های کوچک در اعماق اقیانوس نادرترین گونه‌ها را به کام مرگ می‌کشانند.

عملکرد مشاغل در مقابله با تغییرات آب و هوایی

دانشمندان می‌گویند: برای شروع سبز اندیشی دیر نیست. مشاغل دارای نفوذ، قدرت و ثروت در جامعه باید عملکرد خود را نمایان کنند، زیرا مردم انتظار دارند این تغییر با آن‌ها آغاز شود. بیشتر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند با شغلی درگیر شوند که بر آگاهی از محیط‌زیست تاکید دارد و در این مورد متعهد است.

اگر اقدامات گسترده‌ای از طرف دولت و سایر سهامداران انجام شود، بیشتر مشاغل می‌توانند از حمایت خود برای اتخاذ راهبردهای سیاست سبز استفاده کنند. توافق‌نامه پاریس (در مورد تغییرات آب و هوایی) باهدف کاهش انتشار کربن تا سال ۲۰۲۰ به نصف و رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ است.

مشاغل باید اقدامات لازم برای دستیابی به پایداری را در نظر بگیرند، جایی که هر کارمند بتواند در بهترین شرایط زیست‌محیطی برای کره زمین فعالیت کند. این تاثیر مثبت اجتماعی و زیست‌محیطی اقدامات پایدار که توسط کارمندان اجرا شود می‌توانند بر تجارت شرکت تاثیر مثبت داشته باشد.

موارد ذیل چند روش برای سبز نشان دادن کارمندان شماست زیرا حتی برخی از مراحل کوچک می‌توانند در یک هدف بزرگتر نقش داشته باشند حتی اگر این شرکت‌ها بزرگ باشند نیاز به ایجاد تغییرات عمده دارند.

لوازم برقی خود را خاموش‌کنید

در یک محیط اداری، لوازم برقی زیادی وجود دارد که همیشه روشن هستند. بیشتر اوقات، این روش برای سرعت بخشیدن به کار است درحالی‌که درواقع تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند و بر محیط تاثیر منفی دارد.

از کاغذ استفاده نکنید

درحالی‌که برخی ترجیح می‌دهند به روش سنتی به قلم و کاغذ تکیه کنند اما وقتی یک لپ‌تاپ یا رایانه داریم، باید از آن استفاده کنیم! کاغذ احساس رسمی بودن و محیط کاری در شما ایجاد می‌کند، بااین‌حال موجب استفاده مکرر از چاپگرها نیز می‌شود. کارمندان می‌توانند از گزینه‌های موجود در نوک انگشتان خود مانند ویرایش / به اشتراک‌گذاری اسناد، ایمیل‌ها و سیستم‌عامل‌های ذخیره‌سازی مانند Google Drive در لپ‌تاپ خود استفاده کنند.

استفاده از فناوری در محل کار می‌تواند مصرف کاغذ، هزینه‌ها را محدود و محیط سبز ایجاد کند.

بسته‌بندی محصول را تغییر دهید

بسته‌بندی سبز هر نوع بسته‌بندی است که به‌راحتی قابل بازیافت است و برای افراد و محیط‌زیست بی‌خطر هستند. چنین بسته‌بندی‌هایی می‌تواند شامل پلاستیک‌های زیستی، پلاستیک‌های گیاهی، کاغذ بازیافتی، مقوای بازیافت شده و غیره باشد.

چند پیشنهاد ساده

شرکت شما می‌تواند به کارمندان پیشنهاد کند که لباس‌هایی از الیاف ارگانیک تهیه کنند و از لباس‌های تهیه شده با الیاف مصنوعی استفاده نکنند زیرا الیاف میکرو فایبرمنبع اصلی آلودگی هستند.

به کارمندان خود پیشنهاد کنید هنگام تردد به محل کار، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی  و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. این راهکار میزان انتشار CO۲ را ۲۰ پوند در روز کاهش می‌دهد و بر صرفه‌جویی در هزینه‌ای که به‌طورمعمول برای سوخت مصرف می‌شود تاثیر دارد.

بر اساس پیمان‌نامه‌ها، مشاغل باید میزان کاهش ضایعات را که منجر به کاهش آلودگی یا استفاده از مواد شیمیایی می‌شود را پیگیری کنند و روش‌های سبز می‌تواند به ارائه آمار بهتر کمک کند.

مشاغل می‌توانند بیشتر وقت خود را برای کمک به برنامه‌های سبز محلی یا منطقه‌ای، بانک‌های مواد غذایی، یا هرگونه رویداد اجتماعی دوستدار محیط‌زیست اختصاص دهند که به دستیابی به اهداف پایداری کمک می‌کند.

سبز شدن همیشه یک فعالیت خوب تجاری است، بنابراین سعی کنید امروز با کسب‌وکار خود کمی در برابر محیط‌زیست مسئولیت‌پذیرتر باشید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.