stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 230034
  • 09 بهمن 1399 - 8:19
0

رد درخواست پخش اذان از بلندگوی مسجد

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: درخواست مسجدی در پیتربورو واقع در منطقه کمبریج‌شر بریتانیا (واقع در شرق انگلستان) در مورد پخش اذان با بلندگو با مخالفت شهرداری محل روبرو شد.مسجد غوثیه واقع در خیابان گلداستون پیتربورو از شهرداری محلی خواسته بود که برای دعوت از نمازگزاران، بلندگوهایی را روی یکی از مناره‌هایش نصب کند.
شهرداری این درخواست را به دلیل ایجاد “مزاحمت صوتی” رد کرد.در خواست مسجد این بود: “پخش اذان با بلندگو سه بار در روز (پیش از ظهر، بعد از ظهر و غروب آفتاب) بین سه تا پنج دقیقه با چهار بلندگو که نوک منار نصب شده‌اند.
طبق درخواستی که در بخش کمیته برنامه‌ریزی و محافظت از محیط زیست شهرداری پیتربورو ثبت شده، شبینه قیوم، عضو شورای منطقه از حزب کارگر گفت:با توجه به تعداد افراد متعلق به جامعه مسلمانان که از کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند و نمی‌توانند برای نماز به مسجد بروند، این موضوع می‌تواند به وسیله‌ای برای کاهش اضطراب آن‌ها در این دوران چالش‌برانگیز تبدیل شود.
اما تری هاینز، نماینده حزب لیبرال دموکرات در شورای منطقه گفت که این درخواست به دلیل قانون حفاظت شهروندان از “صدای مزاحم” باید رد شود.
هاینز گفت: “از آنجایی که سال‌هاست مسلمانان برای نماز خواندن به این مسجد می‌روند، این موضوع برای برگزاری مناسک دینی ضروری نیست و به همین دلیل صدایی غیر ضروری محسوب می‌شود.”شورای منطقه‌ این در خواست را با هشت رای در مقابل سه رای، رد کرد.سخنگوی شورای منطقه در این رابطه گفت: “مسئله اینجاست که صدای اذان می‌تواند برای خانه‌هایی که در نزدیکی مسجد قرار دارند، مزاحمت صوتی ایجاد کند و این برخلاف قوانین منطقه پیتربورو و قوانین ملی است.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.