stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 229853
  • 08 بهمن 1399 - 17:48
1
 شهردار کاشان:

توسعه شهری، نیازمند یک برنامه همه جانبه نگر و عدالت محور است

توسعه شهری، نیازمند یک برنامه همه جانبه نگر و عدالت محور است
اصفهان_  شهردار کاشان گفت: توسعه شهری، نیازمند یک برنامه همه جانبه نگر و عدالت محور است و رسیدن به این هدف نیازمند تعامل سازنده با شهروندان است.
قلم | qalamna.ir :

شهردار کاشان گفت: در آستانه جشن های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۲ طرح شهری در حوزه فرهنگ، فضای سبز، خدمات و عمران با اعتبار بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

سعید ابریشمی راد امروز (چهارشنبه_۸ بهمن) در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه شهری، نیازمند یک برنامه همه جانبه نگر و عدالت محور است و رسیدن به این هدف نیازمند تعامل سازنده با شهروندان است.

وی افزود: با هدف حفظ و توسعه تپه های سیلک، ۱۰۵ هکتار عرصه و حریم مشخص شده که از حریم شهری تفکیک شده است و برای رعایت حقوق شهروندان مالک زمین های حریم درجه یک آن ۴۰۰ قطعه زمین در شهرک فتح المبین اختصاص یافته است.

شهردار کاشان تصریح کرد: با تشکیل صندوق منابع آزادسازی سیلک دولت مکلف به تخصیص منابع برای آزادسازی حریم این اثر تاریخی است، اما تاکنون با گذشت چندین سال هیچ اقدامی نشده است.

 ابریشمی راد تاکید کرد: خانه بروجردی، یک اثر تاریخ و شکوه توانمندی و هنر است، اما بازار کاشان و الحاقات آن هم اثر هنری است که روح زندگی در آن جریان دارند بنابراین ارزش آن باید حفظ شود.

شهردار کاشان گفت: با هدف ایجاد یک ورودی شاخص برای بازار کاشان مسیر خیابان بابا افضل تا میرعماد به صورت مسیر سواره محدود بدون توقف بهسازی می‌شود.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر مقدم بر زیرساخت‌های کالبدی شهر است و تجربه جذب مشارکت معتمدان محلی در مدیریت شهری کاشان طی سه سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: رسانه، یک ابزار قدرتمند جامعه پذیری است که می‌توان برای مقابله با هنجار شکنی و هنجارگریزی به کار گرفت، اما ترویج فضای بی‌اعتمادی و شایعه سازی برای متخلف قلمداد کردن مدیران شهری هیچ خدمتی به مردم نیست که ظلم مضاعف است.

ابریشمی راد اظهار کرد: بودجه جاری سال جاری شهرداری کاشان پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به تصویب رسید که ۷۹ درصد آن محقق شد و متمم آن تا رقم شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به واقع گرایی در تنظیم بودجه شهری تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری با رقم هفت هزار میلیارد ریال تقدیم شورا شده که با توجه به اصول و ضوابط نظام بودجه هزینه – درآمد تنظیم شده است.

وی با اشاره به پروژه زیرگذر کاشان گفت: برای بهره برداری از این طرح ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که منابع آن نیز مشخص است و مردم نگران شایعه سازی در مورد جابجایی منابع نباشند و با اطمینان می گویم که همه طرح های شهری در حال پیگیری است.

 شهردار کاشان تصریح کرد: پرداخت عوارض شهری متاسفانه آهنگ خوبی ندارد و مردم رقمی بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند که برای پرداخت آن مسئولیتی را قبول نمی کنند.

وی اظهار کرد: عوارض سالانه برای هر خانوار کاشانی در سال جاری معادل یک میلیون و پانصد هزار ریال است در حالی که برای جمع‌آوری، حمل و دفن بهداشتی زباله های شهری سالانه ۴۵۰ میلیارد ریال ریال هزینه صرف می شود.

ابریشمی راد با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی در حفظ هوای پاک گفت: با فروش اوراق مشارکت به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال حمل و نقل عمومی کاشان با خرید ۲۰ خودروی میدل باس و ۱۰ اتوبوس نوسازی می‌شود که پرداخت اصل و سود آن توسط دولت و شهرداری ضمانت شده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.