stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 229836
  • 08 بهمن 1399 - 13:40
1
اعتصام‌پور

همدلی در اصفهان کمرنگ است/ در استان بین گفت‌وگو و مناظره و جدال فرق نگذاشتیم

همدلی در اصفهان کمرنگ است/ در استان بین گفت‌وگو و مناظره و جدال فرق نگذاشتیم
اصفهان_ مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بین گفت‌وگو و مناظره و جدال فرق نگذاشتیم، گفت: گفت‌وگویی سازنده است که دیالوگ و هم شنوی را به همراه داشته باشد در اصفهان اینگونه نیست.
قلم | qalamna.ir :

علی اعتصام‌پور با بیان اینکه مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان با سه بیمارستان و ۲۷ پلی کلینیک در زمینه کرونا ورود داشته است، اظهار داشت: این ظرفیت در کشور بی نظیر است و به جز تهران هیچ استانی این ظرفیت را در این بحران مورد استفاده قرار نداد.

وی با بیان اینکه حال اصفهان خوب نیست و از سویی باید توجه داشت که همدلی و وفاق بین مدیران استانی کم رنگ است و این امر منجر به عدم موفقیت در اجرای پروژه‌ها و ارائه خدمات شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه برای مثال در زمینه احیای دریاچه ارومیه همه مسئولان در آذربایجان غربی دست به دست هم دادند و موفق به اجرای این امر شدند و این در حالی است که در اصفهان این روند صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان بین گفت‌وگو و مناظره و جدال فرق نگذاشتیم، ابراز داشت: گفت‌وگویی سازنده است که دیالوگ و هم شنوی را به همراه داشته باشد در اصفهان اینگونه نیست و باید شهرداری اصفهان به جای خواهرخواندگی با شهرهای خارجی به دنبال خواهرخواندگی با شهرهای استان باشد.

اعتصام‌پور با بیان اینکه پیشگیری بر درمان مقدم است، تصریح کرد: باید پزشکان به سمت دلیل بروز بیماری‌ها باشند و بیش از درمان در بخش پیشگیری ورود کنند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان مدیریت بیماری‌ها و درمان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و مدیریت درمان تأمین اجتماعی به عنوان بازوی کمکی همکاری دارد، افزود: در مدیریت کرونا توان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان به خوبی نمود پیدا کرد و از همه ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی به بیماران به ویژه افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استفاده کردیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تا آبان ماه امسال پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان غرضی انجام می‌شد و پس از آن بیمارستان شریعتی نیز وارد مدار شد، ادامه داد: این در حالی است که از دی ماه و با توجه به بهبود شرایط بیمارستانی شریعتی نیز از مدار خارج و انجام اعمال جراحی در این بیمارستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه به روز رسانی تجهیزات در بیمارستان‌ها و پلی‌کلینیک‌های تأمین اجتماعی در استان اصفهان مورد در دستور کار بوده است، ابراز داشت: همچنین پروژه‌های توسعه‌ای را نیز داشته‌ایم که البته برای اجرای آن با مشکلاتی نیز رو به رو بوده‌ایم.

پد بالگرد بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف آباد بهره برداری شد

اعتصام‌پور راه‌اندازی پد بالگرد بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف آباد با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیون تومان تصریح کرد: این در حالی است که ما برای اجرای هر پروژه باید به مسئولان مختلف پاسخگو باشیم و این در حالی است که هدف ما تنها ارائه خدمات به اقشار ضعیف جامعه است.

وی با اشاره به به روزرسانی پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تأمین اجتماعی ابراز داشت: این در حالی است که برای کوچک‌ترین مجوز بیشترین ایرادات را از ما می‌گیرند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه متولی هر بحرانی دولت است، اضافه کرد: دولت باید بحران کرونا را مدیریت می‌کرد و این در حالی است که در مدیریت همه گیری کرونا در کشور شاید هیچ مدیریت درمانی در کشور به اندازه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با تولیت اصلی بحران کرونا یعنی دانشگاه علوم پزشکی همکاری نداشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اصفهان اهالی استان چهار محال و بختیاری و لرستان هستند، اضافه کرد: این در حالی است که به مطالبات ما که منافع دو استان است نیز توجه نشده است.

اعتصام پور با بیان اینکه درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در مدیریت بیماری کرونا تمام توان خود را برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی به کار برد، تصریح کرد: این در حالی است که بیش از یک سال و نیم است که درخواست مجوز آنژیوی قلب بیمارستان ما معطل مانده است.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن نسخ در مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی ابراز داشت: در درمان مستقیم این امر محقق شده ولی در درمان غیر مستقیم هنوز کامل اتفاق نیفتاده چرا که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر این باور است هنوز زیرساخت اجرای طرح را ندارد.

اجرای طرح نسخ الکترونیکی با مشکل قطعی اینترنت رو به رو است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد از پزشکان و مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی باید از نسخ الکترونیکی استفاده کنند، تصریح کرد: این در حالی است که طرفین به دلیل مشکلات اینترنت از این طرح رضایت ندارند.

وی میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان را ۹.۶ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در برخی از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا نرخ مرگ و میر ۱۳ درصد را نیز داشتیم.

اعتصام‌پور با بیان اینکه توسعه تجهیزات برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان اصفهان انجام شد، ادامه داد: در ابتدای همه گیری کرونا کلاً ۳ وایپب داشتیم که امروز به ۳۳ دستگاه رسیده، همچنین ۱۹ دستگاه ونتیلاتور به ۴۸ دستگاه رسید. در اوج مشکلات مالی دو دستگاه پمپ قلبی ریوی خریداری کردیم، درحالی که نه یارانه دولتی و نه کمک خیران را در این زمینه داشتیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.