stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 229824
  • 08 بهمن 1399 - 16:56
2
مديرعامل آبفاي هرمزگان خبر داد:

بهره برداری از ۲۹ پروژه در دهه فجر امسال/ نخستین طرح فاضلاب روستایی هرمزگان افتتاح می شود

بهره برداری از  ۲۹  پروژه در دهه فجر امسال/ نخستین طرح فاضلاب روستایی هرمزگان افتتاح می شود
هرمزگان-مديرعامل آبفاي هرمزگان گفت: در دهه فجر امسال، تعداد 29 پروژه شامل 26 پروژه آبرسانی و 3 پروژه فاضلاب در مجموع با اعتبار یکهزار و 643 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
قلم | qalamna.ir :

امین قصمی گفت: امسال پروژه های شاخص زیادی در دست اجرا داریم که اثربخش ترین آن ها؛ بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی بندرعباس، بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و ۵۶ روستای مسیر از سد سُهران، فاز سوم آب شیرین کن بندرعباس، توسعه شبکه آب مجموعه روستاهای فاقد شبکه شهرستان قشم، بهره برداری از مجتمع های آبرسانی روستایی مقام، گابریک، کشار و سرچاهان و شهدادی و طرح فاضلاب روستای “تیاب” میناب است.

وی افزود: در دهه فجر ۹۹، تعداد ۲۶ پروژه آبرسانی با اعتبار یکهزار و ۳۰۳ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۱ پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران با اعتبار ۷۹۳ میلیارد ریال در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، بستک، جاسک، بندرلنگه و رودان تکمیل و  آماده افتتاح است. 

مدیرعامل آبفای هرمزگان اضافه کرد: همچنین امسال آبرسانی به ۵۷ روستا در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی را در دست اجرا داریم که در دهه فجر امسال ۳۰ روستا در قالب ۷ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۲۳ هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

“تیاب” نخستین روستای بهره مند از شبکه جمع آوری فاضلاب

وی اظهار داشت: در بخش فاضلاب نیز ۳ پروژه شامل احداث تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب روستای “تیاب” و  ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای بندرعباس و رودان در مجموع با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

قصمی با بیان اینکه؛ طرح فاضلاب روستای تیاب به عنوان نخستین طرح جمع آوری فاضلاب روستایی در هرمزگان است، گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل ۱۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، ۳۰۰ فقره انشعاب و تصفیه خانه ای به ظرفیت ۸۸۰ مترمکعب در روز با فرآیند تصفیه MBR است.

به گفته وی؛ اعتبار هزینه شده برای این طرح ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

بهره برداری از ۱۱ پروژه آبرسانی تا پایان امسال

مدیرعامل آبفا استان در ادامه با تاکید بر اهمیت بهبود و تقویت منابع آبی روستاها به عنوان اولویتِ اول طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اظهار داشت:  امسال تعداد ۱۱ پروژه مهم آبرسانی روستایی در مجموع با اعتبار ۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در دست اجرا داریم که تا پایان امسال تکمیل و به مرحله بهره برداری می رسد.

قصمی افزود: از مهمترین این طرح ها، بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس به طول ۳۳ کیلومتر است که در حال حاضر با پیشرفت۹۰ درصد و اعتبار ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

به گفته وی؛ این طرح آبرسانی با هدف انتقال ۱۴۰هزار متر مکعب آب جهت بهره مندی ۴ شهر ، ۹ شهرک و ۲۵روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر (در افق طرح) از آب شرب پایدار اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفا استان همچنین اظهار داشت: از مجموع ۱۱ پروژه، ۷ پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران در حال اجراست که مهمترین آن بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و ۵۶ روستای مسیر از سد سُهران است.

وی اضافه کرد: این طرح شامل ۴۲ کیلومتر کلکتور اصلی آب، اجرای ۱۲ کیلومترخط انتقال، ۳ باب ایستگاه پمپاژ، ۲۵ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۱۰ واحد مخزن ذخیره  آب می باشد که با اعتبار هزینه شده ۷۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

پروژه های شاخص نُه ماهه سال ۹۹

این مقام مسئول در پایان، به پروژه های شاخص ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش دو چندان متخصصان و دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان، توانسته ایم با اجرای پروژه های شاخصی نظیر؛ بهره برداری از فاز اول طرح ملی آبرسانی به شهر سردشت و ۸ روستای مسیر از سد جگین، افتتاح فاز ۲ آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، بهره برداری از ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعبی فاز یک آب شیرین‌کن یک میلیونی بندرعباس،  کلنگ زنی طرح تامین آب شهر های پارسیان، دشتی و کوشکنار و کلنگ زنی طرح تامین آب شهر میناب از سد سرنی به عنوان بزرگ ترین پروژه آبِ شرق استان، تا حد مطلوبی ثبات و پایداری را به منابع آبی استان برگردانیم.

 انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.