stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 229802
  • 08 بهمن 1399 - 16:41
0
مدیر برق، ابزار دقیق نفت ستاره خلیج‌فارس:

بومی‌سازی قطعات حساس برق، ابزار دقیق و سیستم های کنترل

بومی‌سازی قطعات حساس برق، ابزار دقیق و سیستم های کنترل
هرمزگان-مدیر برق، ابزار دقیق، سیستم کنترل و فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از بومی‌سازی قطعات حساس برق، ابزار دقیق و سیستم‌های کنترل در این پالایشگاه خبر داد و افزود: به استناد نتایج به‌دست‌آمده از تست‌های دوره‌ای، این قطعلات کیفیتی مطلوب و در سطح نمونه‌های خارجی دارند.
قلم | qalamna.ir :

 حسین جوکار به موضوع ساخت شیر برقی (Solenoid Valve) اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز ابرپالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به این نوع شیربرقی پرمصرف به‌ویژه در شرایط تحریم، تیم تخصصی کارگاه الکترونیک واحد ابزار دقیق در راستای بومی‌سازی این محصول استراتژیک، اقدامات تخصصی و پژوهشی لازم را برای ساخت و بومی‌سازی این محصول آغاز کرد.

وی میزان کار صورت گرفته در این پروژه را ۵۰۰ نفر-ساعت عنوان کرد و افزود: انجام محاسبات، طراحی بدنه و طراحی بوبین دستگاه با دقت تمام انجام شد و پس از اتمام تمامی مراحل ساخت، نمونه ساخته شده این محصول برای آزمایش‌های دوره‌ای و تست‌های میدانی در اختیار گروه تعمیرات ابزار دقیق قرار گرفت.

مدیر برق، ابزار دقیق، سیستم کنترل و فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نتایج به‌دست‌آمده از تست‌های دوره‌ای این محصول را مطلوب و در سطح نمونه‌های خارجی ارزیابی کرد و گفت: امید است با همت جوانان این پالایشگاه و حمایت تیم مدیریتی بتوانیم در آینده نیز محصولات موردنیاز شرکت را بومی‌سازی کنیم تا از هدر رفت منابع مالی و همچنین وابستگی به محصولات خارجی جلوگیری به عمل آید.

 وی در ادامه به طراحی و ساخت ۱۲۰ دستگاه تابلوی توزیع برق در راستای کاهش زمان و هزینه‌های جاری اشاره کرد و افزود: طراحی، تکمیل و انجام تست‌های عملکردی لاجیک واحدهای ۰۹ و ۵۹، طراحی و برنامه‌نویسی ربات طراح خودکار مدارک ابزار دقیق و طراحی و برنامه‌نویسی سیستم کنترل و مانیتورینگ ایستگاه گاز شمالی و از دیگر اقدامات مهم فصل پاییز این مدیریت بوده است.

جوکار در پایان یکی دیگر از اقدامات واحد برق و ابزار دقیق را طراحی و برنامه‌نویسی سیستم کنترل هوشمند و مانیتورینگ ذکر کرد و افزود: این سیستم به‌منظور افزایش کارایی و سرعت عمل در عملیات بارگیری در بازوهای بارگیری LPG طراحی شده است و امیدواریم در آینده نیز با اتکا به دانش و توان مهندسان کارآزموده‌ی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس شاهد دستاوردهای بیشتری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.