stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 229761
  • 08 بهمن 1399 - 15:19
0

رونمایی از یک چاپگر ۳ بعدی خانگی اما حرفه‌ای

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: شرکت “فرم‌لبز”(Formlabs) از اولین چاپگر سه‌بعدی خود موسوم به “فیوز ۱”(Fuse ۱) که برای نمونه‌سازی حرفه‌ای خانگی طراحی شده است، رونمایی کرد. امروز شرکت “فرم‌لبز”(Formlabs) یک چاپگر سه بعدی موسوم به “فیوز ۱” را که از نوع “پخت لیزری انتخابی”(SLS) است و برای ساخت نمونه‌های اولیه حرفه‌ای و مهندسان ساخته شده است، معرفی کرد.پخت لیزری انتخابی(SLS) یک تکنیک تولید افزودنی(Additive Manufacturing) است که در آن با استفاده از یک لیزر به عنوان منبع انرژی مواد پودری(معمولاً نایلون/ پلی آمید) را پخته و به هم متصل می‌کنند. این کار با هدف‌گیری نقاطی در فضا(که از یک مدل سه‌بعدی در رایانه بدست می‌آید) به‌طور خودکار و اتصال آنها به یکدیگر به منظور تولید یک ساختار صلب صورت می‌گیرد. این روش شبیه به ذوب لیزری انتخابی(SLM) است؛ این دو روش در یک نگاه از یک مفهوم یکسان هستند، اما در جزئیات فنی تفاوت دارند. روش ذوب لیزری انتخابی(SLM)  شبیه به روش پخت لیزری انتخابی است، با این تفاوت که در SLM ماده به جای پخت کاملاً ذوب می‌شود و خصوصیات متفاوتی نظیر ساختار کریستالی، تخلخل و غیره ایجاد می‌کند. SLS(و همچنین سایر تکنیک‌های ذکر شده AM) یک فناوری نسبتاً جدید هستند که تاکنون عمدتاً برای نمونه‌سازی سریع و برای تولید کم حجم قطعات کاملاً مورد استفاده قرار گرفته‌ است. با پیشرفت تجاری در فناوری AM، نقش تولید در حال گسترش است.
 

“فیوز ۱” از اولین پودر نایلون ساخته شده توسط شرکت “فرم‌لبز” استفاده می‌کند تا چاپ SLS را با قیمت مناسب‌تری برای کسب و کارها فراهم کند. این چاپگر در واقع یک چاپگر صنعتی با محفظه قابل جابجایی است که می‌تواند در هنگام اتمام کار برای استفاده مداوم و چند باره تعویض شود. علاوه بر این، یک دوربین داخلی به کاربران امکان می‌دهد ساخت و ساز را به صورت زنده و لحظه‌ای تماشا کنند و به آنها اجازه می‌دهد اشراف کامل به روند ساخت داشته باشند.”فرم‌لبز” در دنیای پروتز پزشکی جایگاه ثابتی برای خود ایجاد کرده است و از چاپگرهای آن برای ساخت دندان‌های مصنوعی استفاده می‌شود. در عین حال، “فیوز ۱” قبلاً توسط شرکتی به نام PHS برای ساخت پروتز انگشت آزمایش شده است.”متیو میکوز” بنیان‌گذار PHS می‌گوید که این ماشین جدید او را قادر می‌سازد پروتزهای مصنوعی را به شکل واقعا سفارشی و شخصی‌ساز بسازد و یک راه حل سریع را برای بیماران فراهم کند.سه نوع رایج چاپ سه‌بعدی پلاستیکی FDM ، SLA و SLS است. چاپگرهای سه بعدی خانگی با رسوب قطراتی از نوارهای پلاستیکی ذوب شده استفاده می‌کنند. روش SLS با استفاده از لیزر، ذرات پودر پلاستیک را ذوب می‌کند و با قرار دادن لایه‌های جدید پودر روی مدل، آن را شکل می‌دهد.

به طور طبیعی با روش SLS، مقدار زیادی از پودرها به مدل تبدیل نمی‌شوند و “فیوز ۱” ساخته شده است تا مراقب این هدر رفت باشد.این شرکت همچنین دستگاهی به نام “فیوز سیفت”(Fuse Sift) را در کنار چاپگر خود می‌فروشد که پودرهای بلااستفاده را بیرون کشیده و تمیز می‌کند تا در ساخت بعدی مورد استفاده مجدد قرار گیرند.امید است که بیش از ۷۰ درصد از پودر نایلون هدر رفته قابل استفاده مجدد باشد که به طور چشمگیری ضایعات را کاهش داده و هزینه‌ها را پایین می‌آورد.متأسفانه قیمت این چاپگر برخلاف خانگی بودن آن هنوز چیزی نیست که هر کسی بتواند از عهده آن برآید، مگر اینکه صاحب یک شرکت طراحی باشد، چرا که قیمت آن ۱۸ هزار و ۴۹۹ دلار است. البته دستگاه “فیوز سیفت” ۹۰۰۰ دلار را با صرفه‌جویی جبران می‌کند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.