stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 229716
  • 08 بهمن 1399 - 14:04
0

بیش از ۲۶ هزار نفر کشاورز کارت گرفته اند

بیش از ۲۶ هزار نفر کشاورز کارت گرفته اند

مدیر عامل بانک کشاورزی ضمن بیان اینکه محدودیت بانک مرکزی برای رشد ترازنامه بانک‌ها برای ما مانعی ایجاد نمی‌کند، گفت: مجموع تسهیلات معوق ریالی و ارزی بانک کشاورزی در ۱۰ ماهه امسال معادل ۱۰.۳ درصد است که تلاش می‌کنیم آن را به هفت درصد برسانیم.

قلم | qalamna.ir :

روح الله خدارحمی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد، گفت: حجم منابع تجیهز شده توسط شعبه‌های این بانک در سراسر کشور طی ۱۰ ماهه اول سالجاری از ۱۵۴۰ میلیارد عبور کرده که در مقایسه با سال گذشته ۳۵.۵ درصد رشد کرده است. از محل این منابع نیز تا پایان دی ماه سالجاری معادل ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به پایان سال گذشته ۲۹.۷ درصد رشد کرده است.

وی افزود: از تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی در ۱۰ ماهه امسال ۶۱ درصد تسهیلات آن سرمایه‌ای و معادل ۳۹ درصد دیگر برای سرمایه در گردش در اختیار واحدهای موجود بخش‌های کشاورزی قرار گرفته است. یکی اط حمایت‌های این بانک از بخش کشاورزی شامل توسعه گلخانه‌ها است که در ۱۰ ماه اول سالجاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این بخش پرداخت کردیم و با احتساب تسهیلات پیشین حدود ۲۰۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های کشور افزوده شده است.

در ادامه مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در زمینه طرح‌های تامین آب چون انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور معادل ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. همچنین، مشارکت نامه سد گرین نهاوند با همکاری بانک تجارت و صادرات در حال اجراست و در سال آینده به اتمام خواهد رسید. در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی در سه سال گذشته ۸۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد در اختیار کشاورزان برای خرید تراکتور کمباین و… قرار گرفته است.

خدا رحمی افزود: در زمینه توسعه و تکمیل زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ ۴۷۸ طرح برای تکمیل و توسعه زنجیره مرغ و تخم مرغ انجام شده است که مرکز تولید مرغ تخم گذار در گرگان با ظرفیت سه میلیون قطعه تخم مرغ و در سنندج با دو میلیون قطعه در حال انجام است. در زمینه فرآوری شیر و لبنیات نیز سه واحد بزرگ در اصفهان و حوالی تهران ایجاد شده است که به زودی به بهره داری خواهند رسید.

وی گفت: در زمینه تولید شکر دو کارخانه بزرگ چغندرقند در دست ساخت داریم. یک کارخانه قند بزرگ در مهاباد در حال ساخت است که انتظار داریم در شهریور سال آینده به نتیجه برسند. در اجرای طرح اشتغال روستایی معادل ۵۸۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد کسب‌وکار تسهیلات پرداخت شده و معادل ۱۰۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

طبق گفته مدیر عامل بانک کشاورزی، این بانک تاکنون ۱۹۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج معادل بیش از ۳۴ هزار فقره پرداخت کرده است. همچنین، در زمینه اعطای کشاورز کارت معادل ۲۶ هزار و ۴۰۶ کشاورز این کارت را دریافت کرده‌اند و متوسط اعتبار این کارت ۱۵ میلیون تومان است. علاوه براین، برای مشارکت و همراهی در ساخت واکسن کرونا معادل ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار موسسه رازی پرداخت شده است به زودی این واکسن برای تزریق نهایی می‌شود.

در ادامه این نشست، خدارحمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره برنامه بانک مرکزی برای کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها گفت: میزان تعیین شده برای بانک‌های تخصصی که تنها اجازه دارند معادل ۲۰.۵ ترازنامه آن‌ها رشد داشته باشد، هیچ مانعی برای ما ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره سوال دیگر ایسنا مبنی براینکه بانک کشاورزی چه میزان تسهیلات معوق دارد؟ بیان کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری سهم مطالبات غیر تجاری که سررسید آن‌ها گذشته است، در بخش ریالی ۸.۴ درصد و مجموع ریالی و ارزی تسهیلات معوق معادل ۱۰.۳ درصد است. این درصد نرخ بالایی است اما در شرایط فعلی اقتصاد عواملی چوم تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا و وقوع مخاطراتی چون سیل، زلزله و… باعث این امر شده است اما در عین حال که با درک  شرایط تولیدکنندگان امهال را مدنظر قرار می‌دهیم، همچنین در تلاش هستیم تا این درصد را به هفت برسانیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.