stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 229659
  • 08 بهمن 1399 - 13:01
0

 آغاز مطالعات آلاینده‌های ژئو شیمی دریایی در گیلان

 آغاز مطالعات آلاینده‌های ژئو شیمی دریایی در گیلان

ایسنا/گیلان معاون وزیر صمت گفت: مطالعات آلاینده‌های ژئو شیمی دریایی در گیلان آغاز شده است.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا شهیدی امروز در نشست با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان ظرفیت های عظیمی در حوزه معادن غیر فلزی دارد که دقیقاً شناسایی و مطالعه نشده است.

 وی با تاکید بر احیای منافع گیلان در حوزه زمین شناسی افزود: شناسایی و کشف پتانسیل‌های مناسب گیلان با مطالعات دقیق در حوزه خشکی و دریایی بسیار اهمیت دارد و مطالعات آلاینده‌های ژئو شیمی دریایی در گیلان آغاز شده که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است.

 شهیدی ضمن قدردانی از حمایت های رئیس سازمان صمت گیلان و مهیا کردن امکانات و تاسیسات لازم برای اداره کل زمین شناسی گیلان در شهرستان انزلی تصریح کرد: در گذشته برخی اهداف ترسیم شده مطالعات زمین شناختی در گیلان محقق نشده است لیکن در تلاشیم با برنامه‌ریزی مطلوب نقاط ضعف پوشش داده شود و به نتایج مناسبی دست یابیم.

 معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی افزود: بر اساس ارزیابی شورای راهبردی وزارت صمت در زمینه شاخص های تخصصی و عمومی مقام اول را در وزارت کسب کرده ایم و متکی به سرمایه انسانی متخصص و کارآمد هستیم که امیدواریم با رویکردی جدید، شاهد تحولات مثبتی در این حوزه باشیم.

از فقر مطالعات تخصصی و دقیق ظرفیت‌های معدنی در گیلان

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان گفت: منابع عظیمی در استان گیلان در بخش معادن و زمین شناسی نهفته است که نیازمند مطالعات زیربنایی و اکتشافی در جهت شناسایی و بهره‌مندی از معادن غنی با رعایت استانداردهای معدنی است.

وی بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت های مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی در گیلان را خواستار شد و گفت: سازمان زمین شناسی به عنوان یک نهاد تخصصی و بازوی توانمند وزارت صمت در حوزه معادن و مطالعات معدنی است و گیلان برای بهره مندی از این ظرفیت اثربخش، استحقاق دارد تا بتواند در توسعه اقتصادی استان به معادن جدید اتکاء کند.

 دلق‌پوش با بیان اینکه اهمیت و جایگاه معادن در اقتصاد کشور کمتر از نفت نیست گفت: با برنامه ریزی مدون و تخصصی و همبستگی کاری می توانیم این ظرفیت را به ثروت اثرگذار در اقتصاد و توسعه اشتغال تبدیل کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی به عنوان خانواده وزارت صمت برای ما بوده و همواره حامی این سازمان و مرکز آن در گیلان هستیم تا بتوانیم با هم افزایی بیشتر تعهدات ۴۰ درصدی اشتغال و ۶۰ درصدی اقتصاد را در سطح استان به شکل بهینه و مناسب پوشش دهیم.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.