stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 229556
  • 08 بهمن 1399 - 10:50
1

آمار مبتلایان کرونا در اسرائیل صفر شد

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از آغاز شیوع این بیماری تا کنون در مجموع از ۱۰۰ میلیون و ۶۳۹ هزار نفر گذشت و آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در جهان نیز  به بیش از ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار نفر رسید.
بسیاری از کشورها به ویژه در قاره اروپا به دلیل بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، مجبور به وضع مجدد قرنطینه و سایر محدودیت‌های اجتماعی شده‌اند. گزارش‌های مربوط به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا از جمله ویروس انگلیسی و آفریقای جنوبی، باعث نگرانی دولت‌ها شده است. اما همزمان، آغاز واکسیناسیون گسترده در برخی کشورها امیدهای تازه‌ای را برای مهار کرونا در چشم‌اندازی نزدیک‌تر گشوده است.
بنا بر آمار رسمی، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در اسرائیل به صفر رسیده و تنها ۵ بیمار کرونایی که از قبل در بیمارستان بستری بودند به دلیل وخامت حال‌شان به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند. شمار کل بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های اسرائیل در حال حاضر هزار و ۱۱۵ نفر اعلام شده است.
بخش مهمی از موفقیت اسرائیل در مهار کرونا را مدیون سیاست‌های بهداشتی دولت این کشور دانسته‌اند. دولت اسرائیل تا کنون با رویکردی تهاجمی تلاش کرده است تا واکسیناسیون را به شکلی هر چه گسترده‌تر در کشور انجام دهد تا تمام شهروندان واکسینه شوند.اسرائیل به لطف واردات منظم واکسن‌های فایزر-بیون‌تک و مدرنا از روز ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) تا کنون توانسته است در مراکز پزشکی و بیمارستانی خود به طور مرتب واکسیناسیون را انجام بدهد به طوری که تا کنون ۲۵ درصد از جمعیت ۹ میلیونی اسرائیل دست کم نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.
واکسن کرونا در اسرائیل در ابتدا تنها برای گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر جامعه یعنی پرسنل بخش بهداشت و افراد مسن تزریق می‌شد اما در مرحله کنونی کلیه شهروندان بالای ۴۰ سال و نیز نوجوانان ۱۶ تا ۱۸ سال با نظر والیدن‌شان اجازه زدن واکسن را دارند.واکسیناسیون کرونا باعث شده آمار بستری شدن بیماران بالای ۶۰ سال در مراکز درمانی ۶۰ درصد کاهش یابد.
با این همه، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه مقدار از کاهش آمار کرونا در اسرائیل مربوط به واکسیناسیون و چه مقدار از آن نتیجه قرنطینه بوده است، قرنطینه سفت و سختی که از پایان دسامبر آغاز و پس از آن تمدید شده است. این محدودیت‌ها البته در روزهای اخیر اعتراض برخی از یهودیان تندرو اسرائیلی را نیز در پی داشته است.
اسرائیل با وجود موفقیت نسبی در مهار کرونا، مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان از سرعت گسترش انواع جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا هراسان است. به همین دلیل دولت این کشور علاوه بر محدودیت‌های موجود، فرودگاه بین‌المللی تل‌آویو را نیزتعطیل کرد. این تعطیلی قرار است حداقل تا آخر ماه ژانویه اعمال شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.