stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 229461
  • 08 بهمن 1399 - 1:01
0

روابط چین و آمریکا بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است

روابط چین و آمریکا بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است

دو سوم سرمایه گذاری های متقابل مربوط به چینی ها بوده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از راشاتودی، در سال ۲۰۲۰ مجموع روابط تجاری و مالی بین چین و آمریکا ۳.۳ تریلیون دلار بوده که این رقم  دو برابر چیزی است که پیشتر اعلام شده بود. موسسه رادیوم گروپ مستقر در نیویورک با بیان این ادعا گفته است که دو سوم سرمایه گذاری های متقابل مربوط به چینی ها بوده است. چینی ها همچنین ۱.۴ تریلیون دلار از اوراق بدهی آمریکا و ۷۰۰ میلیارد دلار از سهام شرکت های آمریکایی را در اختیار دارند.  

از طرف دیگر سرمایه گذاران آمریکایی ۱.۱ تریلیون دلار از بازار سهام و ۱۰۰ میلیارد دلار از اوراق بدهی این کشور را در اختیار دارند. طبق ادعای رادیوم گروپ این میزان پنج برابر چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام شده است.  

از نظر این موسسه یکی از دلایل اختلاف فاحش آمارهای رسمی با یافته های رادیوم گروپ می تواند به این دلیل باشد که مدل های مورد استفاده برای سنجش سرمایه گذاری های خارجی از فرمول های متفاوتی استفاده می کنند. همچنین برخی از سرمایه گذاران برای فرار مالیاتی میزان انتقال سرمایه های خود را به درستی اعلام نمی کنند.

چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد نخست جهان با وجود اختلافات سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری بسیار نزدیکی دارند تا جایی که بیشترین حجم تجارت دوجانبه در جهان مربوط به این دو کشور است. دولت ترامپ تلاش زیادی کرد تا حجم سرمایه گذاری اشخاص آمریکایی را در این کشور محدود کند که از جمله آن ها می توان به تحریم شرکت های چینی و ممنوعیت سرمایه گذاری در چین اشاره کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا بخش بزرگی از محصولات وارداتی از چین را مشمول تعرفه های بیشتر کرد و این اقدام منجر به یک سلسله از اقداما متقابل توسط هر دو کشور شد که به جنگ تجاری معروف است. دو کشور سال قبل بر سر پایان دادن به جنگ تجاری توافق کردند.  

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.