stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 229301
  • 07 بهمن 1399 - 17:22
0

هزینه‌های نظامی جهان به یک تریلیون دلار رسید

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: بر اساس داده‌های شرکت اطلاعاتی منبع باز موسوم به گروه اطلاع‌رسانی جینز، میزان هزینه‌های دفاعی در جهان همچنان به روند رشد بی وقفه خود در هفته سال گذشته ادامه داده و در سال ۲۰۲۰ به رقم ۱.۹۳ تریلیون دلار رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۰ است.
 بر اساس داده‌های مربوط به هزینه‌های دفاعی شرکت جینز به عنوان یک سازمان جهانی معتمد از بابت اطلاعات منبع باز دفاعی، میزان هزینه‌های دفاعی جهانی در سال ۲۰۲۰، ۱.۹ درصد افزایش پیدا کرده و به روند هفت سال افزایش خود ادامه داده است.این شرکت در بیانیه‌ای گفت: مجموع هزینه‌های دفاعی جهانی در سال ۲۰۲۰ به ۱.۹۳ تریلیون دلار رسید که میزان ۱۸۰ میلیارد دلار بیشتر از رقم ۱.۷۵ تریلیون دلاری سال ۲۰۱۰ است.همزمان این شرکت پیش بینی می‌کند که رشد امسال این رقم به دلیل همه گیری کروناویروس به میزان چشمگیری کندتر باشد.
اندرو مک دونالد، تحلیلگر ارشد جینز گفت: در حالی که احتمالا همه مناطق بجز اروپا، آسیا اقیانوسیه و آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۱ دست به اجرای کاهش‌های واقعی بودجه می‌زنند، میزان رشد مجموع هزینه‌های دفاعی به کمترین مقدارش از زمان ۲۰۱۳ سقوط خواهد کرد اما ما انتظار یک انقباض کلی را نداریم. در حقیقت بدترین تاثیر همه گیری کووید ۱۹ بر بودجه نظامی احتمالا در سال ۲۰۲۲ زمانی که دولتها احتمالا شروع به مهار هزینه‌ها کنند، رخ می‌دهد.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.