stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 229281
  • 07 بهمن 1399 - 17:00
0

ارزیابی شفافیت درگاه‌های وزارتخانه‌ها ارائه می‌شود

ارزیابی شفافیت درگاه‌های وزارتخانه‌ها ارائه می‌شود

رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی اعلام کرد ارزیابی شفافیت درگاه‌های وزارتخانه‌ها در جلسه ۲۰ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور ارایه خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

بارها از سوی کارشناسان گفته شده اگر در راستای تسریع راه‌اندازی دولت الکترونیکی تلاش کنیم، فساد کاهش‌ می‌یابد و مردم نباید برای دریافت خدمات به طبقات بالای یک ساختمان اداری بروند. در نتیجه با «دولت همراه» به جای این‌که نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات مراجعه کنند، می‌توان خدمات دولتی را همه وقت و همه جا به مردم ارائه داد. این ویژگی متمایز دولت همراه نسبت به گروه‌هاست.

این روزها و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، یکی از مهم‌ترین‌ راه‌های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.

هرچند به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌ها تمایل چندانی برای یکپارچه کردن خدمات الکترونیکی ندارند. برخی سازمان‌ها میانه‌ای با الکترونیکی شدن ندارند، برخی روش خود را برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در پیش می‌گیرند و شاید تنها عده‌ی معدودی درخواست وزارت ارتباطات برای یکپارچه شدن خدمات را اجابت کنند. 

در این راستا رضا باقری اصل -رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی- در توییتر نوشت: در جلسه ۲۰ام شورای اجرایی نتایج  ارزیابی خدمات الکترونیکی، ۱۵۷دستگاه اجرایی که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و مشارکت دستگاه های اجرایی تهیه شده ارایه خواهد شد. هفته آتی ارزیابی شفافیت درگاه‌های وزارتخانه‌ها را در جلسه ۲۰ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور ارایه خواهیم کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.