stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 229257
  • 07 بهمن 1399 - 16:19
0

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۷ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۷ بهمن ایسنا

محکومیت مهدی جهانگیری به حبس/ گفت‌وگوی مرکل و بایدن درباره ایران/ ابراز امیدواری سخنگوی دولت برای استفاده از واکسن ایرانی کرونا در بهار یا تابستان سال آینده/ عذرخواهی عنابستانی از مردم ایران و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

محکومیت «مهدی جهانگیری» به حبس/ احضار رییس سابق بانک مرکزی

خبر محکومیت «مهدی جهانگیری» به حبس و احضار رییس سابق بانک مرکزی در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: در این پرونده آقای مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه ای ارز، به لحاظ انتقال ارز به صورت غیرقانونی به خارج از کشور به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی ۴ برابر بهای ریالی ارز قاچاق یعنی ۴ برابر  ۲۶ میلیارد ریال محکومیت حاصل کردند.

 غلامحسین همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به  پرونده فساد مدیران بانکی گفت: پرونده ارزی که مربوط به مدیران بانکی هست در دادسرا رسیدگی و به دادگاه ارسال شد. در جریان و فرایند قضائی به دلیل نقص در پرونده و ایرادات مطرح شده از دادگاه پرونده به دادسرا بازگشت. اخیراً دادسرا تحقیقات خود را تکمیل کرده و در این جریان از برخی از افراد از جمله رئیس سابق بانک مرکزی تحقیقاتی انجام شده و احضار این فرد صحت دارد و پیرامون این مسئله بوده است.

گفت‌وگوی مرکل و بایدن درباره ایران

دومین خبر پربازدید، گفت و گوی صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی درباره مسائل مختلفی از جمله ایران بود.

سخنگوی دفتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که مرکل و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی به گفت و گو درباره مسائل سیاست خارجی از جمله موضوع افغانستان  و ایران، همچنین تجارت و تغییرات آب و هوایی پرداختند. 

سیبرت همچنین گفت که مرکل آمادگی آلمان را برای قبول کردن مسئولیت در مدیریت وظایف بین المللی در کنار شرکای اروپایی و فرا اقیانوسی اش اعلام کرد. 

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ایران، اولویت دستور کار بایدن در خاورمیانه است

مشتاقانه آماده همکاری با بایدن درباره خطرات ایران هستم

دولت جدید آمریکا با حفظ احترام و ادب حقوق دولت ایران را محترم شمارد

دولت جدید آمریکا درک درستی از جایگاه عظیم ایران اسلامی داشته باشد

***

بهار یا تابستان آینده از واکسن ایرانی کرونا استفاده می کنیم/ برای حل تحریم ها زیاد وقت نداریم

سخنگوی دولت با اعلام اینکه مراحل ساخت سه واکسن ایرانی به خوبی پیش می‌رود اعلام کرد: مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود. و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود استفاده کنند.

علی ربیعی در رابطه با پاسخ دولت توهین نمایندگان به دولت و شخص رئیس جمهور گفت:  ما وقت زیادی برای حل کردن مسئله تحریم نداریم. ماههای حیاتی در تاریخ ایران به وجود آمده است. ماه هایی که باید تحریم ها را شکست نهایی داد و زندگی آرام و بدون سختی برای مردم فراهم کرد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا نداریم/ ترور سردار سلیمانی بدون مجازات باقی نمی‌ماند

خبر بعدی، تشریح مواضع ایران را درباره تعامل با دولت جدید آمریکا از سوی نماینده ایران در سازمان ملل بود.

مجید تخت روانچی در اولین گفت و گو با ان. بی. سی پس از تحلیف بایدن در هفته گذشته اظهار کرد که ایران هنوز با دولت جدید آمریکا مذاکره ای نکرده است. 

سفیر ایران در سازمان ملل در بخشی از این گفت و گو تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین بازی بسیار خطرناکی را با ترور سردار سلیمانی آغاز کرد. ما هم گفتیم که این اقدام نمی تواند بدون مجازات باقی بماند. موضع ما این است. 

کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکستی فاجعه‌بار را ثابت کرد

همچنین یک سناتور آمریکایی در یک رشته پیام توییتری به انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رویکرد سیاستمداران تندروی آمریکا در زمینه مسائل مربوط به ایران پرداخت.

کریس مورفی در صفحه توییترش  نوشت: کارزار «فشار حداکثری» ترامپ شکستی فاجعه بار را ثابت کرد. اما تندروها در زمینه مسائل ایران پشیمان نیستند. حالا می خواهند انتخاب های شخصی بایدن را هم جهت دهی کنند و به آن هایی  که حامی دیپلماسی هستند، برچسب خطرناک بزنند.

عنابستانی از مردم ایران عذرخواهی کرد

عذرخواهی نماینده مردم سبزوار در مجلس از مردم پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

علی اصغر عنابستانی با انتشار یک ویدئو در صفحه رسمی توییتر خود ضمن تشکر از “عابد اکبری”، مأمور راهور پلیس، از مردم ایران عذرخواهی کرد و گفت: باید بیشتر به خودم مسلط می‌بودم.

سیلی زدنم به سرباز وظیفه ادعای کاملا دروغ و کذب است

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین در کانال رسمی تلگرامی خود بیانیه‌ای درخصوص برخوردش با مأمور راهور پلیس منتشر و ماجرای سیلی زدن به این سرباز را تکذیب کرد و گفت: سرباز به من گفته بود که هر خری هستی برای خودت هستی!

اخبار دیگر در رابطه با این اتفاق را در لینک های زیر بخوانید.

عنابستانی «عذرخواهی» کرد؟

نیک بین: توهین یک نماینده به سرباز به پای کل مجلسِ انقلابی گذاشته نشود

جمیری: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید اصلاح شود

***

برگرداندن ناکارآمدی‌ها به حاکمیت جفاست

تحلیل یک مدرس علوم سیاسی درباره علل ناکارآمدی دولت‌ها بعد از انقلاب هم از پرمخاطب ها بود.

جهانبخش محبی‌نیا معتقد است: «نمی‌توان گفت همه دولت‌های بعد از انقلاب ناکارآمد بوده‌اند، ۴۲ سال است که دولت‌ها یک نظامی را سرپا نگه داشته‌اند؛ اگرچه کیفیت نگه‌داشتن قابل دفاع نیست. به هر کدام ایرادات جدی وارد است در عین این‌که نکات مثبتی هم دارند.»

جهانبخش محبی‌نیا افزود: تصور من این است که اگر بخواهیم قضاوت مطلقی کنیم که دولت‌ها علی‌العموم ناکارآمد بودند شاید اشتباهی در صحت متدلوژی این بحث پیش بیاید و از نگاه معرفتی نشود از این نگاه و نظریه دفاع کرد. به هر حال ۴۲ سال است که دولت‌ها یک نظامی را سرپا نگه داشته‌اند؛ اگرچه کیفیت نگه داشتن قابل دفاع نیست و من در این موضوع با شما همراهم. کار به جایی می‌رسد که رئیس شورای ائتلاف اصول‌گرایان می‌گوید من وقتی تلویزیون می‌بینم احساس شرم می‌کنم، البته همه ما باید احساس شرم کنیم، اما اگر بخواهیم این را به کل حاکمیت برگردانیم جفاست.

قوه قضاییه با مقصران نابسامانی بازار بورس برخورد قاطع کند

تاکید یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بر برخورد قاطع قوه قضاییه با مقصران نابسامانی بازار بورس از دیگر اخبار پربازدید بود.

حجت الاسلام جواد نیک بین با اشاره به شرایط نابسامان بازار سرمایه، تاکید کرد: سهامداران حقوقی نسبت به ایجاد چنین شرایطی پاسخگو شوند.

وی افزود:  اولین کاری که باید برای ساماندهی این وضع انجام شود این است که سهامداران حقوقی نسبت به ایجاد چنین شرایطی پاسخگو شوند، دولت نیز متخلفین این عرصه که غالبا سهامداران حقوقی و برخی مسئولین دولتی هستند را به قوه قضاییه معرفی کند.

خبرهای دیگر در زمینه بازار بورس را در لینک های زیر دنبال کنید.

علت ریزش شاخص بورس صرفا اقتصادی نبود

مشکلات بازار بورس با هیاهو حل نمی‌شود

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.