stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 229205
  • 07 بهمن 1399 - 14:22
0

دولت بایدن تحریم حوثی‌ها را متوقف کرد

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل:دولت جو بایدن  تحریم معامله با حوثیان یمن را به مدت یک ماه متوقف کرد. این تحریم‌ها به دلیل آنکه دولت ترامپ این گروه را در فهرست گروه‌‌های تروریستی قرار داده بود، اعمال شد، اما نهادهای حقوق بشری این تحریم‌ها را مانع ارسال کمک به مردم یمن و وخیم‌تر شدن وضعیت انسانی در این کشور دانسته و به آن اعتراض کرده بودند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در یادداشتی در این باره اعلام کرد که معامله با این گروه تا نیمه شب ۲۶ فوریه مجاز خواهد بود. این دستور البته شامل کالاهایی که پیش از این توقیف شده‌اند، نمی‌شود.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که آنتونی بلینکن، گزینه بایدن برای وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که “قرار دادن حوثی‌های یمن در فهرست تروریستی را مورد بازبینی مجدد قرار خواهد داد و حمایت نظامی از حملات عربستان سعودی در یمن را متوقف خواهد کرد”.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا همکاری بسیار نزدیکی با عربستان به خصوص در مخالفت با ایران داشت و در این راستا در آخرین روز زمامداری‌اش در ۱۹ ژانویه گروه شیعه حوثیان یمن را، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود.مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ اعمال این تحریم‌ها را  اعلام کرده بود، با اینکه گروه‌های کمک‌رسانی هشدار داده بودند که تحریم حوثی‌ها وضعیت رنجبار مردم یمن را که بیش از ۸۰ درصدشان برای زنده ماندن به کمک‌‌های انسانی نیازمندند، بدتر خواهد کرد.

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.