stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 229159
  • 07 بهمن 1399 - 13:50
1

افزایش قیمت بلیت قطار از دو روز آینده

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: حسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن در جمع خبرنگاران  درباره افزایش قیمت بلیت قطار گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از خانواده‌ها به دلیل افزایش حجم تقاضا و فاصله گذاری اجتماعی اقدام به خرید دو بلیت برای کوپه‌های چهار نفره  می‌کردند این در حالی است که کوپه چهار نفره به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو نفره استفاده می شد و در کوپه‌های شش نفره هم سه نفر می‌توانستند سفر کنند. او ادامه داد: بنابر مصوبه شورای عالی ترابری که از ابتدای بهمن مصوب شده است، قیمت بلیت قطار برای کوپه‌هایی که دو نفر اقدام به خرید بلیت کردند و برای کوپه‌های شش نفره که ۳ نفر از آن‌ها استفاده می‌کردند افزایش می یابد؛ بنابراین افرادی که کوپه دربست خریداری کرده اند مشمول افزایش قیمت ۲۵ درصدی نمی‌شوند. موسوی با بیان اینکه این مصوبه از ابتدای بهمن بوده و اجرای آن از دو تا سه روزه آینده انجام می‌شود، گفت: این مصوبه بخش کوچکی از زیانی است که تاکنون شرکت‌های حمل و نقلی به دلیل شیوع ویروس کرونا دیده اند و ما در راستای اجرای مصوبه هم هیچ افزایش قیمتی برای بلیت‌های ایام نوروز نداریم.  مسافرانی که پیش خریده بلیت کرده بودند مشمول این افزایش قیمت نمی‌شود.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان زیان به شرکت‌های حمل و نقل ریلی وارد شده است، گفت: به خاطر حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از تعدیل آن‌ها این شرکت زیان بسیار زیادی دیده اند و از این یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان، تنها ۹۴۰ میلیارد تومان و حدود ۲۰ درصد از این میزان هزینه‌ها توسط بانک‌ها در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت شده هستند.موسوی بیان کرد: مقرر شده بود برای جبران هزینه شرکت‌های حمل و نقلی تسهیلات کم کارمزدی به شرکت‌ها پرداخت شود، اما از ۱۰ شرکت حمل و نقل ریلی تاکنون تنها سه شرکت موفق به دریافت تسهیلات شده است.او افزود: سه شرکت تاکنون این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند بنابراین در حوزه مسافری زیان بسیاری به ما وارد شده است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه صد در صد موضوع فاصله گذاری اجتماعی شرکت‌های حمل و نقل ریلی رعایت کرده‌ایم و به دلیل رعایت این فاصله گذاری تنها ۵۰ درصد از صندلی‌ها در حوزه حمل و نقل ریلی به فروش می‌رسد، افزود: برای سلامتی مردم را در اولویت است بنابراین تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده ایم.او تاکید کرد: بنابراین اگر خانواده‌ای تقاضای سفر داشته باشد و کوپه‌های چهار نفره را دربست رزرو کنند مشکلی ندارد، اما اگر به صورت فردی اقدام به خرید بلیت کنند در هر کوپه ۴ نفره تنها دو نفر و در کوپه‌های ۶ نفره هم تنها سه نفره می‌توانند استفاده کنند. در ۱۰ ماه یک میلیون و ۶۰۰ میلیارد تومان شرکت‌ها دچار زیان شدند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.