stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 229122
  • 07 بهمن 1399 - 13:01
0

اعزام هیات تجاری و هدایای دیپلماسی دانش‌بنیان ایرانی به کنیا

اعزام هیات تجاری و هدایای دیپلماسی دانش‌بنیان ایرانی به کنیا

در راستای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در بازاریابی محصولات خود در بازارهای صادراتی و خلق فرصت‌های تجاری جدید هیاتی با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه ۳۱ شرکت دانش بنیان و ۴ صندوق پژوهش و فناوری از  ۸ تا ۱۰ بهمن ماه جاری به کشور کنیا اعزام می‌شوند.

قلم | qalamna.ir :

به گزارش  دکتر سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در مورد این هیات تجاری توضیح داد: این برنامه با هدف دیدار با شرکت‌های میزبان در حوزه نیازمندی‌ها و ایجاد تعامل مشترک برنامه‌ریزی شده است. بر این اساس تاکنون ۷۰ شرکت کنیایی برای مذاکره تجاری با هیات اعزامی ایرانی در پرتال B۲B مربوطه ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که در این هیات حضور دارند در حوزه‌های تجهیزات و ماشین‌آلات، سلامت و غذا، الکترونیک، IT  و ICT ، محصولات پیشرفته و بروکر بازار فعال هستند، اظهار کرد: علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان ۴ صندوق پژوهش و فناوری ایران بایو تک، تجهیزات پزشکی، صندوق یزد و صندوق انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات برای دیدار با صندوق‌های متناظر در کشور کنیا در این هیات تجاری حضور دارند. 

ملکی فر خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تنها با حمایت مالی مستقیم میسر نمی‌شود و بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان از الزامات این امر است، لذا صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار تلاش برای تأمین مالی مستقیم شرکت‌های دانش‌بنیان با درک صحیحی از این موضوع، برنامه‌ریزی مفصلی را برای کمک به توسعه بازار و خلق فرصت‌های تجاری جدید برای این شرکت‌ها انجام داده است. یکی از محورهای اصلی فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه، فراهم کردن بستر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، دائمی و اعزام یا پذیرش هیات‌های تجاری است.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، همراه با این هیات تجاری محموله‌ای شامل کمک‌های توسعه‌ای متشکل از تجهیزات پزشکی و اقلام مبارزه با شیوع ویروس کرونا به میزان یک تن به عنوان هدیه به وزارت بهداشت کنیا تحویل می‌شود. این محموله شامل کالاهای فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در زمینه تجهیزات پزشکی است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.