stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 229086
  • 07 بهمن 1399 - 12:24
1

معاون عمرانی استانداری فارس: بهره مندی ازتوان بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های عمرانی فارس

معاون عمرانی استانداری فارس: بهره مندی ازتوان بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های عمرانی فارس
فارس- اجرای برخی طرح‌های عمرانی استان در ۲ هفته آینده به بسیج سازندگی فارس واگذار می شود.
قلم | qalamna.ir :

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به مبادله تفاهمنامه بین بسیج سازندگی با برخی دستگاه‌های اجرایی استان گفت:در شرایطی که شتاب در اجرای طرح‌های عمرانی یک ضرورت است، استفاده از توان تخصصی بسیج سازندگی راهگشا است.
محمود رضا رضایی افزود: بسیاری از طرح به دلیل ورود پیمانکاران کم بنیه و به واسطه محدودیت منابع، به حال خود رها شده است.
معاون عمرانی استانداری فارس با توضیح اینکه بسیج سازندگی توانایی اجرای طرح‌ها را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر را دارد، گفت: در بسیاری از استان‌ها بحث ساخت منازل مسکونی ویژه محرومین، اجرای طرح‌های آبرسانی و موضوعات مرتبط با ساماندهی حاشیه شهر‌ها به بسیج سازندگی واگذار و به بهترین نحو ممکن انجام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون در استان فارس از این ظرفیت استفاده بهینه نشده است، گفت: پیرو مذاکرات انجام شده و با اعلام آمادگی بسیج سازندگی، قرار شد اجرای طرح‌های عمرانی نیمه تمام و جدید فارس در مناطق کمتر برخوردار به این سازمان واگذار شود.
رضایی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج سازندگی در سال‌های اخیر تلاش‌های موثری در زمینه فعالیت‌های عمرانی با رویکرد محرومیت زدایی داشته، بنابراین طرح‌های مناطق محروم که مورد استقبال پیمانکاران بخش خصوصی قرار نگرفته به سازمان بسیج سازندگی واگذار خواهد شد.

واگذاری اجرای برخی طرح‌های عمرانی در ۲ هفته آینده به بسیج سازندگی فارس

به گفته معاون عمرانی استانداری فارس در اجرای تمام توافقات و قرارداد‌های منعقد شده بین بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و دستگاه‌های اجرایی استان، نحوه عقد قرارداد‌ها بر اساس فهرست بها و با حداکثر ۳۰ درصد مینوس برآورد اولیه خواهد بود. هزینه‌های مرتبط با اجرای طرح‌ها نیز به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اسناد خزانه و طبق اعتبار پرداختی به دستگاه اجرایی در هر سال پرداخت شده و بخشی از هزینه‌ها نیز توسط بسیج سازندگی تامین می‌شود.
رضایی گفت: با توجه به اینکه برای تسریع در انعقاد قرارداد بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج سازندگی و تکمیل طرح‌ها نیازمند قانون ترک تشریفات هستیم، دفتر فنی استانداری فارس درخواست‌های ترک تشریفات ادارات در این زمینه را به صورت ویژه بررسی خواهد کرد. از طرفی تعدیل قیمت به طرح‌های واگذار شده دستگاه‌های اجرایی به بسیج سازندگی که مشمول قانون ترک تشریفات شده باشد تعلق نخواهد گرفت.
رضایی ادامه داد: پیرو تفاهمنامه مبادله شده بین سازمان بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی استان فارس مقرر شد اداره کل نوسازی مدارس ظرف ۲ هفته آینده، قرارداد ساخت ۴۰ طرحآموزشی، را با این سازمان نهایی کند. همچنین شرکت آبفای شیراز نیز ظرف ۲ هفته آینده، قرارداد اجرا و تکمیل تعداد ۵ طرح در حوزه آبرسانی را با سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس مطابق با بند یک صورتجلسه، نهایی کند.
معاون استانداری فارس با بیان اینکه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ظرف ۲ هفته آتی، طرح‌های قابل واگذاری را به بسیج سازندگی معرفی و مقدمات قرارداد را فراهم خواهد کرد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه با بسیج سازندگی سپاه فجر فارس بر اساس تفکیک نوع فعالیت‌ها، ظرف دو هفته آینده قرارداد واگذاری ۵ پروژه در سطح استان به بسیج سازندگی سپاه فجر فارس را به سرانجام می‌رساند.
رضایی همچنین با اشاره به اینکه طی ۲ هفته آینده، شرکت آبفای فارس هم قرارداد تکمیل ۳۲ پروژه را با سازمان بسیج سازندگی منعقد می‌کند، گفت: براساس تفاهمنامه مبادله شده، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس هم باید در همین مدت موضوع نهایی کرد قرارداد احداث و تکمیل ۵۲ پروژه راه روستایی را با آن سازمان، دنبال کند.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به موضوع عقد تفاهمنامه سه جانبه میان بنیاد مسکن، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس برای واگذاری احداث خانه برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در خصوص تخصیص اعتبارحداکثری به قرارداد‌های مبادله شده دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی سپاه فجر فارس، همکاری لازم را خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.