stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 22902
  • 15 دی 1394 - 12:33
4

آذر منصوری: در کنار محکوم کردن اعدام شیخ نمر باید به منافع ملی نظر داشت

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: منافع ملی و جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه نباید با تندروی ها تهدید شود. باید اعدام شیخ نمر را محکوم کرد و توامان به منافع ملی و جایگاه نظالم در منطقه پر آشوب این روزها اندیشید.

قلم | qalamna.ir :

آذر منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،اظهار کرد:از نظر من حمله به سفارت عربستان محکوم است؛ چرا که چنین مسئله‌ای آسیب های جدی به منافع ملی ما می زند. جایگاه جمهوری اسلامی برای برون رفت از بحران‌های موجود در منطقه جایگاه والایی است.تندروی ها در شرایط کنونی منطقه منافع ملی و نقش اثر گذار نظام ما را در منطقه تهدید می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:پس از اعدام شیخ النمر توسط دولت سعودی، که آن را محکوم می کنیم ، موجی از واکنش ها در اعتراض به این اقدام دولت سعودی در کشور ما شکل گرفت. این اقدام دولت عربستان را باید در مجموعه رفتارهای ناقض آزادی های مدنی این دولت در کنار رویکرد تفرقه افکنانه ای که به اختلافات شیعه و سنی دامن می زند ارزیابی کرد.

این فعال سیاسی همچنین گفت : وقتی یک روحانی شیعه با این حکم ظالمانه به اعدام محکوم می شود روشن است که حداقل‌های آزادی مدنی در این کشور وجود ندارد و علی القاعده در چنین شرایطی هم کشورهای منطقه و هم مجامع بین المللی و حقوق بشری باید اعتراض صریح خود را نسبت به این اقدامات اعلام کنند .در کنار توجه به این اقدام ضد بشری باید نگران شرایط وخیم خاور میانه و خطر افراط گرایی و خشونت که منطقه را تهدید می کند نیز بود.

وی با تاکید بر ضرورت بر قراری صلح در منطقه‌ی خاورمیانه ادامه داد: همه کشورهای منطقه وظیفه دارند که از حداکثر ظرفیت های خود برای برقراری صلح و امنیت در این منطقه استفاده کنند . منطقه ما سال‌ها در جنگ های تحمیلی مختلفی بوده است و حالا به صلح و آرامش پایدار نیازمند است.در این راستا می شود با گفت و گو و تعامل به نظریه ‌ی خاور میانه عاری از خشونت تحقق بخشید و تبیین کرد که این اقدام دولت سعودی در مغایرت آشکار با این هدف است.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با رد اقدامات خودسرانه حمله کنندگان به سفارت عربستان یادآور شد: اینکه آیا این اقدامات را بتوان خودسرانه نامید یا نه ، محل تامل است اما مسئله مهم توجه به آسیب هایی است که این رفتارها در شرایط کنونی متوجه منافع ملی و نقش اثر گذار جمهوری اسلامی در منطقه برای برون رفت از بحران می کند و با توجه به این آسیب باید این رفتارها مورد ارزیابی و قضاوت قرار گیرد.متاسفانه این رفتارها پاس گلی به دولت سعودی بود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.