stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 229002
  • 07 بهمن 1399 - 11:28
1

ساخت اولین دکل‌حفاری کاملا ایرانی در ایزوایکو

ساخت اولین دکل‌حفاری کاملا ایرانی در ایزوایکو
هرمزگان-تفاهم‌نامه بومی سازی و ساخت دکل حفاری پایه دار دریایی (ویژه حفاری در آب های کم عمق) فی مابین شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) و شرکت حفاری شمال به امضا رسید.
قلم | qalamna.ir :

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران، در این نشست با اشاره به ذخایر، تولید و مصرف انرژی در کشور گفت: کشورهای پیشرفته ی دنیا امروز به سمت استفاده از انرژی های تجدید شونده گام برداشته‌اند؛ اما در کشور ما تا رسیدن به آن مرحله راه درازی وجود دارد از این رو صنعت حفاری در ایران همچنان صنعتی پر رونق است.

 خاجوی، ادامه داد: با توجه به نوع و میزان مصرف انرژی در کشور ناچاریم در کنار فرهنگ سازی در راستای مصرف بهینه انرژی بحث توسعه میادین را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به میادین عظیم و توسعه نیافته کشور، تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر خدادی و نیاز به احداث حداقل ۱۲۰ حلقه چاه جدید جهت توسعه میادین کشور، صنعت حفاری برای سرمایه گزاران بازاری بسیار جذاب و پول ساز است.

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به زنجیره ی ساخت دکل‌های حفاری در کشور تصریح کرد: ساخت دکل‌های حفاری در شرکت ایزوایکو باعث فعال شدن زنجیره‌ی تولید در کشور خواهد شد این زنجیره علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار صنایع کوچک و پایین دستی را نیز فعال می‌کند و به تبع آن رونق اقتصادی ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: شرکت ایزوایکو با وسعت ۱۱۰۰ هکتار و دارا بودن تجهیزات منحصر به فرد، بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور است.

حمید رضائیان اصل با اشاره به ورود ایزوایکو به بازار تعمیرات ریگ های حفاری از سال ۹۰ تا کنون گفت: ایزوایکو برای نخستین بار با تعمیر موفق سکوی مدرس توانایی خود را در این بخش به اثبات رساند تا جایی که امروز این شرکت به عنوان هاب تعمیرات ریگ‌های حفاری در کشور است.

وی با اشاره به تعرفه های رقابتی شرکت ایزوایکو تصریح کرد: تعرفه ی تعمیرات در شرکت ایزوایکو نسبت به شرکت های کشتی سازی در منطقه ۳۰ درصد ارزان تر و به صرفه تر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس در ادامه با قدردانی از مدیران ارشد شرکت حفاری شمال از حسن اعتماد آنها نسبت به ایزوایکو تشکر کرد و گفت: این اتفاق نقطه‌ی عطفی در صنعت دریایی و صنعت حفاری کشور خواهد شد و نام همه‌ی شما در تاریخ این صنعت به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.