stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 228466
  • 06 بهمن 1399 - 14:19
0

اعزام بیش از ۱۰۰ نفر بورسیه به خارج از کشور در سال جاری

اعزام بیش از ۱۰۰ نفر بورسیه به خارج از کشور در سال جاری

وزیر علوم از اعزام بیش از ۱۰۰ نفر به عنوان بورسیه به خارج از کشور در سال جاری خبر داد و گفت:دانشگاه‌های ما تمام نیاز کشور در آموزش تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده را تأمین کرده‌اند به طوری که تعداد محدودی از افراد را دولت برای بورسیه به خارج اعزام کرده است.

قلم | qalamna.ir :

دکتر منصور غلامی در مراسم افتتاح طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی و تقدیر از خیرین آموزش عالی که امروز . به صورت مجازی برگزار شد. با اشاره به طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی گفت: این طرح کار خوبی در حوزه همکاری‌های مشترک بوده و بسیار کار بدیع و مؤثری است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد و برنامه ریزی برای سال نیز صورت گرفته که توسط سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و آموزش عالی ما در این مدت در عرصه‌های مختلف علی رغم محدودیت‌هایی که مواجه بود بسیار کار ارزشمندی انجام داده است البته برخی مواقع نقدهایی وجود دارد که پررنگ است ولی ما برای ایجاد امید در جامعه بخش پر لیوان را نیز نشان می‌دهیم.

وزیر علوم افزود: در این چهل سال دانشگاه‌های ما تمام نیاز کشور در آموزش تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده را تأمین کرده‌اند به طوری که تعداد محدودی از افراد را دولت برای بورسیه به خارج اعزام کرده است. امسال ۱۰۰ نفر بیشتر برای بورس خارج از کشور اعزام نشدند.

دکتر غلامی تاکید کرد: دانشگاه‌های ما ظرفیت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز را دارد استاندار دانشگاه‌های ما بسیار بالا است، نقدهایی می‌شود که اگر به این صورت است چرا برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی به راحتی نمی‌توانند وارد صنعت شوند که باید گفت این به این دلیل نیست که آموزش ما مشکل دارد بلکه این صنعت است که باید بیشتر به روز شود.

به گفته وی؛ در حال حاضر فارغ التحصیلان و دانشجویان ما در شرکت‌های دانش بنیان می‌درخشند و این نشان می‌دهد برای علم روز تربیت شده‌اند ما سرمایه عظیم نیروی انسانی داریم و بیشتر افراد جامعه ما تحصیل کرده هستند که آینده مهم بوده و اثرات خود را نشان می‌دهد. در حوزه پژوهش سال‌ها است که در زمره ۲۰ کشور مطرح دنیا هستیم و ۵ و ۶ سال گذشته در تولید دانش و عرضه آن به مجامع بین الملی پیشتاز هستیم و اینها همه دستاوردهای مهمی است که با تلاش تحصیل کنندگان جامعه خودمان علی رغم محدودیت‌های جامعه علمی بدست آورده‌ایم.

وزیر علوم تصریح کرد: در برخی رشته‌های علمی جز ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. در حوزه فناوری‌ها در پاسخ نیاز جامعه دانشگاه‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند، ۴۵ پارک علم و فناوری در حال حاضر فعال هستند، هر استان یک پارک علم و فناوری دارد که وزارت علوم متولی ۳۷ پارک است و همه پارک‌ها مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مرکز رشد در دانشگاه‌ها فعال هستند افزود: خیلی از پارک‌های علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها قرار دارند، بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در این مجموعه‌ها هستند که همه نمونه کارشان را در دوره تحریم و بیماری کرونا ملاحظه کردیم.این مجموعه دستاوردها آموزش عالی است که به جامعه تقدیم شده و ما امیدواریم در این راستا توفیقات بیشتر حاصل شود، آمدن خیرین در این مجموعه بسیار امید بخش و در توانمند سازی دانشگاه‌ها بسیار اثر گذار است.

غلامی با بیان اینکه بحث حمایت از دانشجویان و تکریم آنها با فراهم کردن شرایط برای زیست آنها در دانشگاه‌ها حتماً سرمایه گذاری ارزشمندی است که خیرین می‌توانند به آن بخش ورود کنند؛ گفت: ما در دانشگاه‌ها زمینه‌های مختلفی داریم که خیرین آموزش عالی می‌توانند به آن ورود کنند که می‌توان به رفاهیات زیست دانشجویی و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی اشاره کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.