stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 228464
  • 06 بهمن 1399 - 14:13
1

تجمعات خودرویی با درخواست استیضاح “بولسونارو” در برزیل

تجمعات خودرویی با درخواست استیضاح “بولسونارو” در برزیل

هزاران برزیلی همزمان با نظرسنجی که نشان داد حمایت از رئیس جمهوری راست‌گرای افراطی برزیل به خاطر نحوه رسیدگی او به همه‌گیری کرونا پایین آمده، با خودروهای خود به خیابان‌ها آمدند و خواستار استیضاح “ژایر بولسونارو” شدند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، روز شنبه همزمان با رسیدن آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹ در برزیل به ۲۱۶ هزار تن، معترضان چپ‌گرا و مرکزگرا در بیش از ۲۰ پایتخت ایالتی این کشور از جمله “ریودوژانیرو”، “پورتو آلگری”، “بلو هوریزونته” و “بلم” تجمعات خودرویی سازمان‌دهی کردند.

“گیلهرم بولوس”، رهبر چپ‌گرا به مخالفانی که در “سائو پائولو” رژه می‌رفتند، گفت: تجمعات نشان‌دهنده شروع “خیزش مردمی علیه دولت نسل‌کشی است”.

وی به معترضان داخل خودرو گفت: اینجا هستیم که اعلام کنیم ما تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی در ۲۰۲۲ صبر نخواهیم کرد، به خاطر اینکه جان‌ها در خطر است. اکنون زمان شکست دادن بولسونارو است. او قرار است ریاست جمهوری را رها کند و مستقیم به زندان برود.

روز یکشنبه، گروه‌های راست‌گرا رویدادهایی مخصوص‌ به خود در طرفداری از استیضاح، از جمله در “بار دا تیجوکا”، سنگر حمایت از بولسونارو در ریوی غربی، برگزار کردند.

درخواست آنلاینی که توسط حامیان پیشین محافظه‌کار ایجاد شده، در عرض سه روز بیش از ۱۸۰ هزار امضا گردآوری کرده است. عبارت “رئیس جمهور بولسونارو نفرینی برای برزیل است و این به عهده ما، مردم است که برکناری او را تضمین کنیم” که در این درخواست آمده، رئیس جمهوری برزیل را به در خطر انداختن جان هزاران نفر از طریق پاسخ غیرعلمی خود به کووید ۱۹ متهم می‌کند.

هفته‌های آتی می‌تواند برای بقای سیاسی بولسونارو مهم باشد، چرا که پرداختی‌های سود اضطراری کرونا توسط دولت برزیل روز چهارشنبه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.