stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 228313
  • 06 بهمن 1399 - 10:28
0
فرماندار فریدونشهر:

نگاه دولت به رفع نیازهای فریدونشهر مطلوب بود

نگاه دولت به رفع نیازهای فریدونشهر مطلوب بود
اصفهان_ فرماندار فریدونشهر گفت: نگاه دولت فراتر از جنبه‌های سیاسی و حزبی بوده و همواره بر گره‌گشایی و رفع مشکلات مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته برنامه‌ریزی انجام شده است.
قلم | qalamna.ir :

فرماندار فریدونشهر گفت: نگاه دولت فراتر از جنبه‌های سیاسی و حزبی بوده و همواره بر گره‌گشایی و رفع مشکلات مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته برنامه‌ریزی انجام شده است.

رضا صفری با بیان اینکه این شهرستان با پهنه گسترده و شرایط خاص دارای یک بخشداری است، خاطرنشان‌ کرد: افزایش بخش به دولت پیشنهاد و در هیات وزیران مطرح شده و منتطر جمع بندی نهایی است.

وی ادامه ‌داد: تنها بخشدار این منطقه مسئولیت گسترده‌ای دارد که نظارت، سرکشی و ارائه خدمات را سخت کرده و باید در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدام خاص صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان ارشد استانی و ملی در فریدونشهر موجب تغییر نگرش آن‌ها نسبت به این حوزه و الزام به خدمات رسانی و نگاه ویژه شده است، خاطرنشان کرد: حضور استاندار و خیرین در کنار همدیگر برای رفع نیازهای منطقه اقدامی متفاوت از گذشته و دیگر مناطق بوده است.

صفری تداوم این همکاری و تعاملات را در آینده برای توسعه این شهرستان ضروری برشمرد.

دولت در هفت ساله گذشته با وجود مشکلات مالی و اعتباری اما اهتمام ویژه‌ای برای رفع چالش‌ها و مشکلات این منطقه داشته که اختصاص بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به تامین نیازهای عشایر، بهسازی ۴۵ درصد از منازل روستایی، توزیع بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای توسعه روستایی، توسعه شبکه و خدمات مخابراتی، توسعه شبکه آبرسانی و برق، توزیع خدمات بهداشتی و درمانی در قالب طرح تحول سلامت، نهضت آسفالت، افزایش مشارکت اجتماعی، رونق زندگی روستایی از جمله مهمترین این اقدامات بوده که اعضای میزگرد خبری به آن اشاره کردند.

توزیع اعتبارات میلیاردی برای رفع نیاز عشایر

به گفته رئیس اداره امور عشایر فریدونشهر بر اساس سرشماری سال ۸۷، ۲۸۰۰ خانوار به صورت رسمی و بر اساس دفترچه سهام پنج هزار و ۲۵۰ خانوار یعنی جمعیتی بالای ۲۰ هزار نفر ییلاق را در این منطقه می‌گذرانند که این تفاوت آمار به دلیل گذر زمان طی ۱۰ سال گذشته است.

اصغر دویستی جمعیت دامی عشایر این منطقه را ۲۴۵ هزار راس دام در ۱۸۰ هزار هکتار بیان‌ و اضافه کرد: سهم قابل توجهی از تولید گوشت و فرآورده های لبنی استان اصفهان از این منطقه تامین و این خانوارها در تولید صنایع دستی، گیاهان دارویی و کشاورزی نقش دارند.

وی به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از عشایر این منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: احداث سد گاو خفت با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی جهت  تامین آب برای ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر دست زمینه ساز توسعه اقتصادی برای منطقه شده همچنین با اختصاص ۱۷ میلیارد ریال ۱۳ کیلومتر لوله انتقال آّب نصب و نیاز آب آشامیدنی عشایر تامین شده است.

وی اختصاص اعتبارات از محل مالیات ارزش افزوده به تامین زیرساخت‌ها، تیغ زنی سالانه ۴۰۰ کیلومتر از مسیرهای عشایری، احداث ۲۸ دهنه پل تردد روی رودخانه ها، حذف ۵۴ نقطه پرحادثه، مرمت و بازسازی قنوات، توزیع سیلندرگاز و توزیع اعتبار از محل بودجه صندوق حمایت ملی برای اشتغال زایی را از اقدامات صورت گرفته در هفت سال گذشته برای مردم عشایر منطقه  برشمرد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.