stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 228202
  • 05 بهمن 1399 - 16:57
0
معاون سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد؛

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۱۰ ماهه گذشته

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۱۰ ماهه گذشته
اصفهان_ معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۱۰ ماهه گذشته تصریح کرد: لازم است از مردم و صاحبان واحدهای صنفی و تولیدکنندگان بابت همکاری خوبی که با سازمان مالیاتی کشور داشته‌اند، تشکر کنیم.
قلم | qalamna.ir :

محمد مسیحی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی یکی از مهمترین مؤلفه‌های درآمدی کشور است، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته یک سیستم مالیاتی پیشرفته برای مودیان وجود دارد که این امر نشان از اهمیت درآمدهای مالیاتی در اداره هر کشور است.

وی با بیان اینکه مالیات همانند یک داروی تلخی است که باید به اقتصاد کشور خورانده شود، ابراز داشت: حقیقت این است که درآمدهای نفتی باعث شده است که از درآمدهای مالیاتی غافل شویم ولی حال با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کاهش فروش نفت، اهمیت این درآمدها بیش از پیش مشخص شده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۱۰ ماهه گذشته تصریح کرد: لازم است از مردم و صاحبان واحدهای صنفی و تولیدکنندگان بابت همکاری خوبی که با سازمان مالیاتی کشور داشته‌اند، تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور ماهانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وصول و درآمد مالیاتی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که بسیار به دنبال آن هستیم هوشمندسازی نظام امور مالیاتی در کشور است.

پذیرش ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مردم در قالب اجرای قانون ۹۷ مالیاتی

مسیحی با اشاره به اجرای قانون ۹۷ مالیاتی برای اولین بار در کشور بیان داشت: در قالب اجرای این قانون ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مردم مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات سازمان امور مالیاتی مقابله با فرارهای مالیاتی است، گفت: برآورد می‌کنیم که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از فعالان اقتصادی کشور معاف از مالیات هستند، ادامه داد: البته تمامی پیگیری‌ها و اقدامات ما در مورد فرارهای مالیاتی در چارچوب قانون و مقررات است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.