stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 228119
  • 05 بهمن 1399 - 16:04
0
استاندار هرمزگان:

پیگیری تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل در هرمزگان

پیگیری تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل در هرمزگان
هرمزگان-استاندار هرمزگان از ارائه گزارش میزان خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی و زلزله اخیر غرب هرمزگان جهت تصویب اعتبارات جبران خسارت به سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با بیان اینکه اعتبارات بخشی از مصوبات سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در شرق هرمزگان تخصیص و ابلاغ شد، عنوان کرد: برای اجرای دیگر مصوبات این سفر از جمله تفاهم‌نامه احداث سه هزار واحد مسکونی برای اقشار محروم در روستاهای هرمزگان، پیگیری‌ها در حال انجام است تا این واحدها تا خرداد ماه سال آینده ساخته شود.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته‌ای تشکیل خواهد شد و طبق سهمیه روستاهای هر شهرستان، سریعاً زمین مورد نیاز تأمین و مجری ساخت مشخص می‌شود.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل سال گذشته در هرمزگان، افزود: سیل سال گذشته خسارت‌هایی را به زیرساخت ها در شرق و غرب استان از جمله به جاده های اصلی، شبکه آب و برق و منازل مردم وارد کرد که مقرر شد برای جبران این خسارت ها، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کمک شود که پیگیر تخصیص آن هستیم.

همتی با اشاره به خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی در هرمزگان، تصریح کرد: میزان این خسارت ها طبق ارزیابی صورت گرفته در استان، ۲۴۰ میلیارد تومان بود که به سازمان مدیریت بحران کشور گزارش شد تا تخصیص اعتبارات برای جبران آن در هیأت دولت تصویب و ابلاغ شود.

وی خواستار ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در استان شد و بیان داشت: فعالان در مشاغل مختلف از جمله کشاورزان می‌توانند با بیمه مزرعه و گلخانه خود در صورت بروز هر نوع خسارت، سریعاً مبلغ خسارت را از سوی بیمه دریافت کنند و در این صورت دغدغه‌های آنان نیز کاهش خواهد یافت و همه باید تلاش کنیم که فرهنگ بیمه در استان ارتقاء یابد.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به برآورد خسارت زلزله پنج و نیم ریشتری اخیر در غرب هرمزگان، خاطرنشان کرد: گزارش خسارت این زلزله که بالغ بر  ۵۰ میلیارد تومان بود، به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه شد تا کمک های لازم برای جبران این خسارت، تصویب و به استان پرداخت شود.

همتی همچنین از تصویب اجرای سه پروژه گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در جزیره هرمز در این نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی و توسعه‌ای در شهرستان بشاگرد و منطقه کوشا احمدی در شهرستان حاجی‌آباد نیز به تصویب رسید.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.