stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 228032
  • 05 بهمن 1399 - 15:09
0

گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در لرستان تشکیل شود

گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در لرستان تشکیل شود
لرستان - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه در بحث تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی شده است گفت: گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در لرستان تشکیل شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام‌ رضا حقیان ظهر امروز در دیدار با سرهنگ جهانبخش مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور توسط رهبری اظهارداشت: از روزی که حجت الاسلام والمسلمین صدیقی توسط رهبر به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور انتخاب شد تحول زیادی در این عرصه به وجود آمده است.

وی افزود: ما باید با تبلیغ، ترویج، تبیین و همچنین با زبان‌های مختلف و با منابع انسانی قدرتمندی که در بخش‌های مختلف داریم نسبت به دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر ایجاد باور کنیم چون اگه این باور به وجود بیاید دیگر لازم نیست هر بار تذکر بدهیم مانند واجبات (نماز، روزه و…)که تبدیل به باور شده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه در بحث تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی شده است عنوان کرد: در بحث تبلیغ و ترویج بر اساس دستورالعمل‌ها در صدا و سیما، فضای مجازی، دانشگاه‌ها و تریبون‌های نماز جمعه در استان شروع شده است و شوراهای امر به معروف در استان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: در هر اداره از بین افراد اداره یک نفر برای شورای امر به معروف معرفی شده که این افراد آموزش دیده‌اند و آموزش در این راستا از طریق سامانه و بخشی به صورت حضوری شروع شده است همچنین نظارت بر شوراها در سطح استان در حال انجام است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: در رابطه با موضوعات مربوط به امر به معروف جزوهایی به شوراها داده شده که شوراها براساس این مطالب موطف به پیگیری هستند.

وی تصریح کرد: احیای این دو فریضه در سطح اصناف، بازاریان، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، دادگاه‌ها و… در حال انجام است که در این زمینه نیز افراد بعد از معرفی شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش‌های لازم را می‌بینند و پس از آموزش وارد فاز امر و نهی می‌شوند.

حقیان اظهارداشت: اگر در جایی افراد برای رفع منکری مشکل داشته باشند و رفع آن در توان شورا نباشد به ما اطلاع رسانی می‌کنند و ما نیز از طریق مدیران مربوطه پیگیری و رفع منکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شورای هیئات مذهبی در سطح استان در حال تشکیل است افزود: از بسیج سازندگی لرستان درخواست داریم جهت تشکیل گروه‌های تخصصی در ۱۶عرصه (بهداشت درمان، محیط زیست، عفاف و حجاب، تعلیم و تربیت، فرهنگی، مذهبی، مسئولان و…) افرادی به ستاد معرفی کنند تا نخستین سرشبکه متشکل از گروهی از پزشکان و متخصصان سطح استان تشکیل دهیم.

سرهنگ جهانبخش مسئول بسیج سازندگی لرستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی مطرح کرد که به طور حتم گروه‌های تخصصی برای عرصه‌های مذکور معرفی می‌شوند.

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.