stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 227995
  • 05 بهمن 1399 - 13:41
2

۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

دماوند- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از رفع تصرف ۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک بیدک خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، جمشید جویباری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، ۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک بیدک رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

جویباری افزود: این اراضی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با اخذ دستور از دادستان باز پس گیری شده است.

وی بیان داشت: طی عملیات رفع تصرف که با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و همکاری نیروی انتظامی انجام شد، تمامی دیوارکشی‌های ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی غیرمجاز در اراضی ملی پلاک لومان این شهرستان نیز خبر داد و در این باره گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر تعرض به عرصه‌های ملی، عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل و مراتع فوراً به منطقه اعزام شدند که علاوه بر تشکیل پرونده تخلف نسبت به توقیف بیل مکانیکی مورد نظر اقدام کردند.

جویباری از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.