stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 227867
  • 05 بهمن 1399 - 2:13
2

واکنش مسکو به حمایت سفارت آمریکا از اعتراضات در روسیه

واکنش مسکو به حمایت سفارت آمریکا از اعتراضات در روسیه

وزارت خارجه روسیه درباره حمایت سفارت آمریکا در مسکو از اعتراضات این کشور اظهار نظر کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، هیئت آمریکا یک سطر هم در خصوص وقایع اعتراضات شش ژانویه در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره ننوشت و کشته شدن پنج تن و بازداشت بیش از ۱۰۰ تن را محکوم نکرد اما بعد از دو روز جان سالیوان سفیر آمریکا آنچه رخ داد را “تجاوز خشونت‌آمیز و مجرمانه” توصیف کرد.

این وزارت خانه افزود: جهان شاهد است که چطور دولت شما تظاهرات مسالمت‌آمیز را به تظاهرات غیرمسالمت‌آمیز تبدیل کرد زمانی که پلیس آمریکا اقدام به تیراندازی به تظاهرکنندگان کرد و از این رو دولت آمریکا رویکرد معترضان مسالمت‌جوی آمریکایی را به تجاوز به دموکراسی قلمداد کرد.

این سفارتخانه در پایان گفت، دو رویی عملکرد دیپلماسی آمریکا در شرایط خطر پاندمی کرونا افزایش یافته اشت. به مسائل خود توجه کنید و دست از مداخله در امور کشورهای دیگر بردارید.

همچنین ماریا زاخاوروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از عزم این وزارتخانه برای بازخواست دیپلمات‌های آمریکایی در اقدام سفارت آمریکا در مسکو درباره انتشار مسیرهای تظاهرات در تعدادی از شهرهای روسیه و نیز اطلاعات منتشره آن درباره تظاهرات به سمت کرملین خبر داد.

این سخنگو گفت، سفارت آمریکا در مسکو باید انتشار نقشه تجمعات بدون مجوز در روسیه را به وزارت خارجه توضیح دهد.

او افزود: این چه معنی می‌دهد راهنمایی عمومی است یا دستور؟ حتی سازماندهندگان هم چنین نقشه‌هایی را اعلام نکردند. نمی‌توانیم تصور کنیم اگر سفارت روسیه در واشنگتن نقشه مسیرهای اعتراض را تا نقطه پایانی منتشر کند چه اتفاقی خواهد افتاد. مثلا در حمله به کنگره منجر به هیستری جهانی از سوی سیاستمداران آمریکایی می‌شد مثلا از شعارهایی ضد روسی گرفته تا تهدیدات به تحریم‌ها و اخراج دیپلمات‌های روس.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.