stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 22779
  • 14 دی 1394 - 23:10
4

جنتی: برخی از متقاضیان نمایندگی مجلس خبرگان قمارباز و مشروب‌خوارند

دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد مجدد از بالا بودن تعداد متقاضیان نمایندگی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: روز گذشته یکی از مراجع چهارگانه، پرونده ۶۳ نفر از کاندیداهای خبرگان را به ما ارجاع داد که طبق این گزارش، برخی از این افراد قمارباز و مشروب خوارند و برخی دیگر مشکلات اخلاقی دارند.

قلم | qalamna.ir :

6666-35.jpgآیت الله احمد جنتی در همایش ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: در انتخابات امسال به خاطر سال‌های گذشته حرف‌های زیادی مطرح می‌شود و آن‌ها که سال‌های گذشته جزو شکست خوردگان عرصه سیاست هستند به دنبال آن هستند تا بتوانند دوباره بر روی کرسی‌های مجلس بنشینند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه این افراد به دنبال آن هستند که پس از قبضه کردن مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، دولت را نیز قبضه کنند، بر اهمیت مجلس خبرگان رهبری تاکید و خاطرنشان کرد: اهمیت مجلس خبرگان رهبری هیچ گاه قابل قیاس با مجلس شورای اسلامی نیست و چنانچه این مجلس تقویت شود نظام سرپا می ماند و دشمن را عقب می‌راند اما اگر در این مجلس مشکلی ایجاد شود، همه جا مشکل پیدا می‌کند و چنانچه خدای نکرده روزی فرا برسد که در خبرگان مشکلی ایجاد شود رهبری نیز با مشکل مواجه می‌شوند و همه چیز به هم می‌ریزد.

جنتی با تاکید بر اینکه آن‌ها کمر بسته‌اند که خبرگان رهبری را قبضه کنند گفت: این افراد چنانچه بتوانند اکثریتی در مجلس خبرگان داشته باشند نفوذی‌های خود را به این مجلس می کشانند و در غیر این صورت اقلیتی قدرتمند و سر و زبان‌دار تشکیل می‌دهند که خبرگان را به هم بریزند و همیشه برای اکثریت مانع تراشی کنند.

دبیر شورای نگهبان افزود: اگر خدای نکرده آنها موفق به این کار شدند به دنبال این هستند که بحث شورای رهبری را که مدت‌هاست می گویند مطرح کنند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه طرح موضوع شورای رهبری بسیار بد و زشت است اظهار کرد: نمی‌دانم این افراد که به قانون اساسی نیز آشنایی کاملی دارند چرا چنین مسایلی مطرح می کنند.

وی با تاکید بر لزوم وجود رهبری واحد در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت آن است که رهبری بر عهده یک نفر باشد در غیر این صورت قدرت میان چند نفر تقسیم می‌شود. اگر حتی در شورا دو نفر نیز حضور داشته باشند باز هم قدرت رهبری شکسته می‌شود؛ چنانچه اینکه امروز نظام کماکان سرپا است صرفا به این دلیل است که رهبری آن ابتدا بر عهده امام خمینی (ره) بوده و سپس بر عهده مقام معظم رهبری است.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امروز هر سه قوه با هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری مشکلات خود را برطرف می کنند و دولت نیز زمانی که گره‌ای در کارش ایجاد می‌شود نزد رهبری می‌رود تا ایشان گره‌گشایی کنند.

جنتی اظهار کرد: علاوه بر اینکه شورای رهبری قانونی نیست، کارآیی و توانایی لازم را نیز ندارد. با این وجود چندین سال است که این افراد موضوع شورای رهبری را زمزمه می کنند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه تضعیف جایگاه رهبری از دیگر اهداف این عده است، گفت: از جمله موضوعاتی که برخی به دنبال آن هستند این است که مدت رهبری را کاهش دهند. آن‌ها می گویند دلیلی ندارد رهبری مادام‌العمر باشد و باید مانند نمایندگان مجلس و رییس جمهور رهبری نیز دارای مدت باشد. آن‌ها همچنین معتقدند که باید از اختیارات و قدرت رهبری بکاهیم.

جنتی در ادامه با انتقاد از بالا بودن تعداد متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در میان بیش از ۸۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان رهبری برخی کت و شلواری و برخی نیز زن هستند که مراجعه و ثبت نام کرده‌اند؛ من نمی‌فهمم که وضعیت چگونه است و چرا اینقدر بی در و پیکر است. مجلس خبرگان رهبری شرایطی از جمله اجتهاد دارد اما برخی از این افراد خود اعلام کرده‌اند که تحصیلات حوزوی ندارند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه در شورای نگهبان کار خود را می‌کنیم و کوتاهی نمی کنیم، گفت: با این وجود مشکلاتی نیز بر سر راه ما قرار دارد و گاهی افرادی هستند که ما نمی‌توانیم از لحاظ قانونی او را رد صلاحیت کنیم اما چنانچه که او نفوذی باشد دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید.

وی با بیان اینکه برای بررسی صلاحیت‌ کاندیداها از مراجع چهارگانه استعلام می گیریم خاطرنشان کرد: روز گذشته یکی از این مراجع پرونده ۶۳ نفر از کاندیداهای خبرگان را به ما ارجاع داده بود و در گزارش این مرجع آمده بود که برخی از این افراد قمارباز و مشروب خوارند و برخی دیگر مشکلات اخلاقی دارند.

جنتی با انتقاد از این موضوع ادامه داد: کار به جایی رسیده است که جایگاهی با این قداست که شرطش این است که افراد مجتهد باشند و شهرت به قداست داشته باشند عده‌ای بیایند که حتی شرایط اولیه این جایگاه را دارا نیستند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به تعداد متقاضیان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی گفت: این‌ها ۱۲ هزار نفر را بسیج کرده‌اند تا در انتخابات مجلس ثبت نام کنند. بی‌سابقه ترین تعداد ثبت‌نام برای مجلس دهم انجام گرفته است. اما آیا این موضوع عادی است و همه این افراد خود برای ثبت نام آمده‌اند؟

جنتی با بیان اینکه در میان این ۱۲ هزار نفر همه نوع آدم وجود دارد اظهار کرد: برخی طمع کرده‌اند و می خواهند وارد مجلس شورای اسلامی شوند اما آنچه که مطرح است این است که خیلی از دست‌اندرکاران این موضوع نمی‌خواهند فرهنگ اسلامی در جریان باشد و بسیاری از آن‌ها معتقدند که باید با آمریکا کنار بیاییم، این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند که آمریکا دشمن است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وقایع سال ۸۸ اظهار کرد: همگان دیدیم که در فتنه چه بر سر مردم آوردند و مملکت را ۸ ماه به آشوب کشاندند. امروز همین اصحاب فتنه طمع کردند که به مجلس بروند و برای تاییدشدن صلاحیت به این در و آن در می‌زنند.

وی با بیان اینکه در فتنه، انتخابات بهانه بود و مساله اصلی براندازی نظام بود، ادامه داد: نقشه آمریکا این بود که نظام را براندازی کنند. امروز نیز این‌ها حتما در دهان‌شان است که اگر احیانا انتخابات به نفع‌شان تمام نشد بگویند که تقلب شده است؛ از نظر این‌ها انتخاباتی بی تخلف است که همه افرادشان به مجلس راه پیدا کنند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با انتقاد از برخی انتصابات در دولت یازدهم گفت: الان عده‌ای از اصحاب فتنه در برخی پست‌های دولتی قابل توجه جذب شده‌اند و به فکر نفوذ دادن عده‌ زیادی در مجلس هستند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش ائمه جمعه در آگاه‌سازی جامعه گفت: ائمه جمعه زبان مردم، اسلام و انقلاب هستند و باید مردم را در موضوعات مختلف روشن کنند. مردم نیز باید بفهمند که چه کسی در کدام خط حرکت می‌کند؛ چه کسی طرفدار فتنه و آمریکا است و چه کسی طرفدار نیست.

وی با بیان اینکه افراد ثروتمند طمع کرده‌اند که خود و یاران‌شان به مجلس بروند، با طرح این پرسش که ‌آیا زمانی که فرد پولدار زمانی که وارد مجلس شود به مستضعفین فکر می‌کند اظهار کرد: مردم ما طرفدار حقایق هستند اما گاهی اوقات موردی اشتباه می‌کنند اما روحیه آن‌ها طرفداری از امام و خط امام و رهبری است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با درباره اینکه چه کسانی باید در آزمون خبرگان رهبری شرکت کنند اظهار کرد: کسانی که می خواهند وارد مجلس خبرگان رهبری شوند باید مجتهد باشند حال افرادی را که ما می‌شناسیم و به اجتهاد آن‌ها علم داریم نیازی ندارد که در این آزمون شرکت کند اما افرادی را که نمی‌شناسیم باید مورد آزمون واقع شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از ائمه جمعه مبنی بر اینکه ائمه جماعات چگونه می توانند گزارشات خود در مورد برخی کاندیداها را به شورای نگهبان برسانند، گفت: یکی از موارد قانونی معتبر که در کنار مراجعی چون مرجع اصلی موردنظر ماست، تحقیقات محلی است. ائمه جمعه می توانند گزارشات و مطالب خود که قابل استناد هستند را به شورای نگهبان انتقال دهند.

جنتی همچنین در مورد مفهوم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان گفت: احراز صلاحیت از جمله شروط ورود به مجلس است و چنانچه ما صلاحیت فردی را احراز نکردیم به معنای عدم احراز او نیست بلکه امکان احراز صلاحیت برای ما فراهم نشده است.

وی همچنین با انتقاد از برخی گزارش‌هایی که از سوی هیات‌های اجرایی انتخابات به شورای نگهبان ارائه می‌شود اظهار کرد: گاهی اوقات برخی هیات‌های اجرایی هنگامی که امکان احراز صلاحیت فردی را ندارند و اطلاعات کافی نسبت به او در اختیار خود ندارند؛ برای آن‌که موضوع را زودتر از سر خود باز کنند صلاحیت او را تایید می کنند. گرچه وزیر کشور و معاونان این وزارتخانه با ما همراه هستند اما برخی از هیات‌های اجرایی همکاری‌ای با ما نمی‌کنند و همه امور را به شورای نگهبان واگذار می کنند.

جنتی در ابتدای صحبت‌های خود با اظهار تاسف شدید نسبت به شهادت شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان سعودی اظهار کرد: شهادت شیخ نمر مصیبتی برای همه جهان اسلام بود. امیدوار هستم که خداوند انتقام این همه خون‌هایی که ظالمان ریخته‌اند را از آن‌ها بگیرند. امیدوارم هرچه زودتر انقراض این حکومت جبار، تکفیری و وهابی سر برسد و ما شاهد آن باشیم حکومتی که لیاقت پذیرایی از مهمانان خدا را داشته باشد سر کار بیاید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ائمه جمعه علاوه بر مسئولیت شرعی، در امر به معروف و نهی از منکر دارای مسئولیت‌های قانونی نیز هستند بر لزوم توجه جامعه و تشویق مردم از سوی ائمه جمعه نسبت به انجام معروفات و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.