stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 227715
  • 04 بهمن 1399 - 12:58
1
پیش‌کسوت باشگاه ذوب‌آهن:

باید بدانیم کسب نتیجه صرفا کار فنی نیست

باید بدانیم کسب نتیجه صرفا کار فنی نیست
اصفهان_ پیش‌کسوت باشگاه ذوب‌آهن ادامه داد: ذوب‌آهن از شرایط فنی و بازیکنان خوبی بهره‌ می‌برد، دیدیم که در بازی با نفت مسجدسلیمان حتی گلی که زده شد توسط یکی از بهترین داوران کشور به اشتباه آفساید اعلام شد، باید بدانیم کسب نتیجه صرفا کار فنی نیست و به صحبت‌ها و رفتارهای آدم‌ها نیز بستگی دارد.
قلم | qalamna.ir :

حدود یک ماه است که تنور داغ حواشی دامن سبزپوشان اصفهان را گرفته و شرایط و اخبار واصله از داخل این مجموعه حکایت از اوضاع نابسمان و تنش بین اعضا این تیم را به بیرون منتقل می‌کند.

پس از کسب نتایج ضعیف در طول ۱۲ گذشته لیگ برتر فوتبال کشور و قرارگرفتن تیم‌ ذوب‌آهن اصفهان در نزدیکی قعر جدول رده‌بندی، صحبت‌ها و اظهار نظرهای فنی زیادی در خصوص این تیم مطرح شد، نظراتی که در بعد فنی در جایگاه خود قابل بحث و بررسی بود.

اما با گذشت زمان، نظرات و همچنین صحبت‌ها پیرامون تیم ذوب‌آهن از بعد فنی خارج و وارد بعد حاشیه شد، نظراتی که تمامی افراد شاغل در این مجموعه را درگیر و تنش‌ها را افزایش داد.

این تنش‌ها به حدی رسید که هواداران ذوب‌آهن با رجوع به صفحه شخصی استاندار اصفهان خواستار استعفا هرچه سریع‌تر یزدی‌زاده مدیرعامل کارخانجات ذوب‌آهن شدند تا شاید صدای خسته آنان به گوش مسوؤلان و مدیران ارشد برسد.

در حالی که نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی مسبب اصلی اتفاقات چند وقت اخیر ذوب‌آهن را وزارت صمت دانست و خواستار رسیدگی مسؤولان این دستگاه به ماجرای ذوب‌آهن را داشت اما با توجه به حوادث سال قبل، به نظر می‌رسد ماجرا چیز دیگری باشد.

در ابتدای فصل قبل نیز حامی مالی باشگاه هم مدیرعامل سابق را در حالی که همچنان مدیرعامل بود، از هیأت مدیره باشگاه کنار گذاشت و سپس هم از مدیرعاملی تا جواد محمدی جوان که برسر مجوز فعالیتش در باشگاه هم ابهاماتی مطرح بود، جایگزین او شود.

پس از آن قرارداد میلیاردی برای بازیکنی که سال‌ها نیمکت‌نشین بود و بعد از خروج یک بازیکن و زمانی که نوبت به حضورش رسید، آن قدر ضعیف عمل کرد که کادر فنی آن را در اختیار باشگاه قرار داد بسیار خبرساز شد. همچنین ماجرای عجیب فسخ قرارداد بازیکنان خارجی ذوب‌آهن، ماکالی کریسانتوس و ابیابووی باکر که در ابتدای فصل به خدمت گرفته شده بودند و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار که برای سرمربی و دستیار خارجی‌اش به همراه ۳ بازیکن خارجی دیگر ذوب‌آهن که در ادامه هزینه شد، از دیگر اتفاقات رخ داده در فصل قبل برای ذوب‌آهن بود.

اتفاق بعدی برای ذوب‌آهن عدم حضور میودراگ رادولوویچ در اصفهان برای ادامه لیگ برتر و بعد از آن رفت آمد مدیرعامل و سخنگوی باشگاه حسابی برای این باشگاه حاشیه درست کرد و تا لبه پرتگاه سقوط به دسته پائین‌تر برد. ابتدای این فصل هم خروج بازیکنان مطرح و مجراهای انتخاب سرمربی نیز فصل تازه‌ای برای نتایج ضعیف این تیم شد.

با توجه به اتفاقات فصل قبل و این فصل، به نظر می‌رسد مدیریت ضعیف و اشتباه کارخانه ذوب‌آهن در انتصاب اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه را می‌توان دلیل اصلی نتایج ضعیف و حواشی بسیار زیاد این باشگاه در ۲ سال گذشته دانست.

نکته دیگر ذوب‌آهن وضعیت قانونی حضور مدیرعامل این باشگاه در هیأت مدیره است که احتمالا حل و فصل آن بخشی از وقت مدیران باشگاه را گرفته است؛ در حالی که گفته می‌شود محمدجواد محمدی مدیرعامل فعلی باشگاه ذوب‌آهن کارمند رسمی آموزش و پرورش است و حق عضویت در هیأت مدیره را ندارد اما با دخالت مستقیم یزدی‌زاده این موضوع تاکنون نادیده گرفته شده است.

دلالیسم نیز موضوع دیگری است که ذوب‌آهن را وارد حاشیه کرده و بعید نیست که عده‌ای بنابر سود مالی خود از این حواشی مانع تصمیم‌گیری صحیح و همچنین بهبودی اوضاع این تیم شوند.

قطعا با توجه به اتفاقات و حرف‌های رد و بدل شده چند وقت اخیر اطراف مجموعه ذوب‌آهن می‌توان حس کرد که این مدیریت این مجموعه خود گرفتار منجلاب حواشی شده است و برای رفع این حواشی دست به دامن ماجرای نتایج ضعیف تیم فوتبال و اخراج رحمان رضایی شده است تا بر حواشی اصلی سرپوش بگذارد.

مشکلات مدیریتی ذوب‌آهن تا جایی ادامه داشته که مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان را هم وادار به واکنش کرد. سیدمحمد طباطبایی هفته گذشته نسبت به نتایج ضعیف تیم فوتبال ذوب‌آهن و اتفاقات ناخوشایند در این باشگاه ابراز نگرانی کرد و گفت: امروز شاهد وضعیت نابسامان و عدم ثبات در تصمیم‌گیری اصولی از جانب مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن در مورد نتایج ضعیف و دور از انتظار این باشگاه در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: یزدی‌زاده، مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن ابتدا استراتژی خود را نسبت به باشگاه ذوب‌آهن مشخص کند؛ باشگاه ریشه‌دار ذوب‌آهن سالیان سال به همت مدیران، ورزشکاران و قهرمانان ارزنده خود توانسته بود جایگاه رفیعی را در ورزش حرفه‌ای کشور رقم بزند، اما امروز با اتخاذ سیاست‌های اشتباه نه تنها شاهد نتایج ضعیف تیم فوتبال بزرگسالان بلکه در اکثر رشته‌های ورزشی شاهد افت شدید و کسب نتایج ضعیف توسط تیم‌های این باشگاه هستیم.

با کنار هم قراردادن مشکلات و حواشی چندوقت اخیر باشگاه ذوب‌آهن، به راحتی می‌توان دریافت چنانچه مدیریتی صحیح و دارای استقلال در این مجموعه لحاظ می‌شد، شاید خیلی زودتر این حواشی برچیده و یا حتی ایجاد نمی‌شد.

مدیران باشگاه ذوب‌آهن بجز دادن اولتیماتوم به رحمان رضایی فعالیت خاص دیگری را در این مدت از خود نشان نداده‌اند، در حالی که می‌شد از هفته‌های قبل با حمایت و روحیه دادن به تیمی که پرسپولیس را متوقف کرده بود، شاهد کسب امتیازات بیشتر بود.

ذوب‌آهن از شرایط فنی و بازیکنان خوبی بهره‌ می‌برد

حسن استکی، پیرامون اتفاقات رخ داده چند وقت اخیر در مجموعه باشگاه ذوب‌آهن اظهار داشت: شاهد هستم که تمامی اعضا باشگاه برای موفقیت این تیم درحال تلاش هستند، هیچ فردی دوست ندارد ذوب‌آهن در این شرایط باشد؛ این حق تمامی ارکان باشگاه است که مطالبه‌گری کنند و پیگیر موفقیت این تیم باشند.

پیش‌کسوت باشگاه ذوب‌آهن ادامه داد: ذوب‌آهن از شرایط فنی و بازیکنان خوبی بهره‌ می‌برد، دیدیم که در بازی با نفت مسجدسلیمان حتی گلی که زده شد توسط یکی از بهترین داوران کشور به اشتباه آفساید اعلام شد، باید بدانیم کسب نتیجه صرفا کار فنی نیست و به صحبت‌ها و رفتارهای آدم‌ها نیز بستگی دارد.

وی ادامه داد: این اتفاقات درگیر درون و روح آدم‌ها نیز است، باید ببنیم چه اتفاقات و رفتارهای صورت گرفته که گل سالم تیم نیز دیده نشود، آدم‌ها باید به درون خود مراجعه کنند و ببیند شاید رفتارهای اشتباهی انجام داده‌اند که به این شکل جریمه می‌شوند.

استکی در خصوص صحبت‌های رحمان رضایی بر علیه رسول کربکندی تشریح کرد: اولین چیزی که در ورزش یاد می‌گیریم احترام به بزرگ‌ترها است، امثال رسول کربکندی‌ها به ما ورزشکاران یاد دادن که اولویت اولمان باید احترام به بزرگ‌تر ها باشد؛ احساس می‌کردم که رضایی در لحظه عصبانی شده است.

برخی می‌خواهند با رفتن رضایی، مربی مدنظر خود را به ذوب‌آهن بیاورند

پیش‌کسوت باشگاه ذوب‌آهن اضافه کرد: هفت بازیکن لیگ برتر به تیم ذوب‌آهن اضافه شد، لیستی که رضایی به ذوب‌آهن داد و برای این باشگاه مقدور بوده است که این بازیکنان را به خدمت بگیرد، جذب شده و اکنون در اختیار سرمربی هستند، نفرات زیادی که اکنون در تیم به صورت فیکس بازی می‌کنند بازیکنانی هستند که در فصل جاری به تیم اضافه شدند و شرایط کنونی تیم بد نیست.

در شرایط کنونی برخی از درون و بیرون باشگاه به دنبال استفاده از شرایط ایجاد شده هستند تا بتوانند با رفتن رحمان رضایی، مربی مدنظر خود را به ذوب‌آهن آورده و در ادامه نیز بازیکنانی که می‌خواهند را به تیم اضافه کنند.

تجربه سال گذشته نشان داده است که رفت و آمد‌هایی پی در پی چیزی جز حیف و میل پول باشگاه نیست و باید ابتدا منشا و مشکل اصلی را حل کرد تا در ادامه بتوان در رده‌هایی پایین‌تر دنبال مقصر بود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.