stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 22768
  • 14 دی 1394 - 19:42
4

ترک اعتیاد با سگ و مار در کرمانشاه!

دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از شناسایی و پلمب ۱۷ کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه وضعیت برخی از این کمپ‌ها از گوانتانامو هم برای معتادان بدتر است.

قلم | qalamna.ir :

علی شمشیری  با اشاره به وجود ۲۲ کمپ ترک اعتیاد مجاز در سطح استان اظهار کرد: متاسفانه در کنار فعالیت این کمپ‌های مجاز، کمپ‌هایی هم هستند که بصورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی از شناسایی و پلمب ۱۷ کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در سطح استان طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: همچنین بر اساس اطلاعیه‌هایی که در سطح شهر توزیع می‌شود چند کمپ غیرمجاز دیگر نیز در دست شناسایی است.

شمشیری خاطرنشان کرد: برخی اطلاعیه‌ها نیز مربوط به کمپ‌هایی است که در استانهای همجوار فعالیت کرده، اما تبلیغات آنها در استان انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: این اطلاعیه‌ها ردیابی شده و نهایتا به همکاران در استانهای همجوار اطلاع داده می‌شود تا هر طور شده مانع کار این مراکز شوند.

شمشیری در خصوص چرایی وجود تعداد زیاد مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز در استان اظهار کرد: علاوه بر بحث درآمدزایی، این مراکز محلی برای انجام انواع تخلفات از جمله آدم ربایی و یا تسویه حساب شخصی هستند.

وی اظهار کرد: برخی خانواده‌ها از روی عدم آگاهی فرزندان خود را برای ترک به این مراکز می‌برند و نمی‌دانند این مراکز برای معتادان از “گوانتانامو” هم بدتر است.

شمشیری اظهار کرد: در بسیاری از این مراکز از اعمال قرون وسطایی برای ترک استفاده می‌شود، از جمله اینکه از حیواناتی مانند سگ و مار برای ترک دادن معتادان استفاده می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در خصوص تشخیص این کمپ‌ها نیز گفت: ترک اعتیاد در کمپ‌های مجاز اختیاری است و بنابراین در هر جا از ترک اجباری در کمپی صحبت شد مردم باید بدانند آن کمپ غیرمجاز است.

وی هزینه هر دوره ترک اعتیاد را حدود ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: البته با توجه به کمک‌های بهزیستی افراد برای ترک اعتیاد حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. /ایسنا

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.