stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 227671
  • 04 بهمن 1399 - 13:45
1
رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

ثبت ۱۶ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل/ شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۳ هزار و رسید۳۸۷

ثبت ۱۶ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل/ شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۳ هزار و  رسید۳۸۷
اصفهان_ رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان سید علیرضا مروجی روز شنبه با اشاره به ثبت ۱۶ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل گفت: شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.
قلم | qalamna.ir :

سید علیرضا مروجی روز شنبه با اشاره به ثبت ۱۶ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر با علایم ویروس کرونا در مرکزهای درمانی منطقه کاشان پذیرش شدند، افزود: هفت از این بیماران در مرکزهای درمانی کاشان و یک بیمار نیز در آران و بیدگل تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک بانوی ۵۸ ساله با علایم بیماری کووید ۱۹ در کاشان جان باخت.

به گفته وی، از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۲۳ هزار و ۱۴۸ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

مروجی خاطر نشان کرد: در این مدت، هشت هزار و ۲۴۷ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل به ترتیب زرد و آبی است.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست این ویروس  بردارند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.