stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 227629
  • 04 بهمن 1399 - 15:15
0
دبیر خانه کشاورز هرمزگان مطرح کرد:

سرما ده ها میلیارد تومان به کشاورزان هرمزگان خسارت وارد کرد

سرما ده ها میلیارد تومان به کشاورزان هرمزگان خسارت وارد کرد
هرمزگان-دبیر خانه کشاورز هرمزگان گفت: همه می دانیم سرمای اخیر سبب ضرر و زیان بسیار زیادی شده که بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان خسارت به کشاورزان این منطقه وارد شد که امیدواریم تدابیر لازم برای جبران خسارت کشاورزان منطقه صورت گرفته باشد.
قلم | qalamna.ir :

ابوطالب جوادی در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان هرمزگان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس در سال۱۳۱۱ ( یعنی ۸۸ سال قبل)  با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر  تاجر در بندرعباس تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در سفرنامه سدیدالسلطنه کبابی که از حکام و پژوهشگران هرمزگان است و تالیفاتی در زمینه شناسایی این منطقه دارد، آمده است: شیخ احمد گله داری اولین بازرگان بنام  و از تجار ثروتمند ایران بوده است.

دبیر خانه کشاورز هرمزگان اضافه کرد: تجارت در بندرعباس با وجود نخبه های آگاه و فرهیخته ای چون مختار مشیر دوانی ،شیخ احمد گله داری و….تشکیل و راهبری  می شده است.

وی تصریح کرد: کشت صیفی و سبزی این منطقه در کشور ثبت اما تولیدات بنام تولیدات غیر فصلی شهرت یافته است، متاسفانه بر اساس عدم بینش وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تشکیل و تاسیس گلخانه هایی در مناطق سردسیر در استان های شمالی کشور باعث شده است که تولیدات منطقه هرمزگان در بازار عرضه و قیمت گذاری شکست بخورد.

جوادی با اشاره با این مشکل و توصیه هایی که باید در جلسه اتاق بازرگانی ایران مطرح شود، ادامه داد:  با توجه به تاسیس گلخانه در مناطق سردسیر کشور،کشاورزان منطقه هرمزگان گرایش به این دارند که بر اساس روش ها و سنت های خود به کشت و تولیدات غیر فصلی بپردازند.

وی با اشاره به تاسیس گلخانه و معایب و محاسن این روش کاشت در استان هرمزگان، اظهار کرد: هر هکتار معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه در بر دارد و بانک ها در صورتی این مبلغ را بعنوان وام به کشاورز ارائه خواهند داد که سند ارائه دهند.

جوادی با بیان اینکه کشاورزان روستایی سند کم دارند از طرفی همه آنها تمایل به تاسیس گلخانه دارندگفت: بانک ها اجازه پرداخت وام به کشاورزان معتبر و اصیل بر اساس ضمانت و سفته را بدهند و رهن و گرویی را مطالبه نکنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.