stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 227583
  • 04 بهمن 1399 - 16:10
0
با حضور رئیس کمیته امداد انجام شد:

افتتاح چهار مرکز نیکوکاری تخصصی در مراکز دانشگاهی استان قم

افتتاح چهار مرکز نیکوکاری تخصصی در مراکز دانشگاهی استان قم
قم -چهار مرکز نیکوکاری تخصصی دانشگاهی با حضور رئیس کمیته امداد در دانشگاه‌های حضرت معصومه (س)، صنعتی، علوم پزشکی و دانشگاه قم به بهره‌برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

سیدمرتضی بختیاری در مراسم افتتاح چهار مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های قم، علوم پزشکی و صنعتی و دانشگاه حضرت معصومه (س) قم، با تاکید بر نقش و ظرفیت عظیم مردم در حل مشکلات جامعه و کشور افزود: در طول انقلاب ثابت شد هر جا مردم وارد میدان شوند، موفقیت تضمین شده است.

وی با تلاش‌های جهادی در دانشگاه‌ها را بهترین نمونه مشارکت مردمی دانست و افزود: دانشجویان جوان و اساتید ارزشی در مراکز علمی و دانشگاه‌ها کار را به جایی رساندند که کشورمان در بسیاری از زمینه‌های علمی در دنیا رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

بختیاری با اشاره به راه‌اندازی بیش از پنج هزار مرکز نیکوکاری در کشور، تصریح کرد: وقتی کار به مردم واگذار می‌شود استعدادها شناسایی و شکوفا شده و اتفاقات مبارکی رخ می‌دهد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: برای اینکه امدادرسانی را مردمی کنیم، در گام اول مراکز نیکوکاری محله و مسجدمحور راه‌اندازی شد.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد و محلات، کار خدمت‌رسانی به نیازمندان هر محله به مرکز نیکوکاری مسجد همان محله واگذار شد.

بختیاری موفقیت و دستاوردهای مراکز نیکوکاری مساجد را مقدمه راه‌اندازی مراکز تخصصی عنوان و اظهار کرد: پس از مراکز نیکوکاری محله‌محور و مسجدمحور، مراکز نیکوکاری تخصصی در مراکز دانشگاهی، صنعتی و … راه‌اندازی شد که نمونه آن همین مراکز نیکوکاری تخصصی است که امروز در دانشگاه افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مشاوره و مشارکت اساتید دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی و دانشجویان این نهاد را در مددرسانی به نیازمندان و فقرزدایی کمک می‌کند، گفت: با روش‌های علمی و تخصصی، رسیدن به هدف مقدس توانمندسازی مددجویان و ایجاد درآمد با ثبات برای آنها بیشتر قابل دسترس است.

رئیس کمیته امداد از اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی خودباوری و خوداتکایی مددجویان به عنوان سه رکن اساسی توانمندسازی نام برد و افزود: باید فرهنگ «من می‌توانم» را در افراد نیازمند و مددجویان اشاعه دهیم و در برنامه‌ریزی‌های این نهاد برای اشتغال مددجویان به مدیریت دانش و حضور فعال استارتاپ‌ها نیاز داریم.

وی ظرفیت مددجویان کمیته امداد در اشتغال کشور را یادآور شد و گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا که کشور با کمبود ماسک مواجه شده بود، مددجویان کمیته امداد روزانه یک میلیون ماسک تولید و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌دادند.

بختیاری همچنین از رونمایی علامت جمعی فرش‌های دستباف مددجویان کمیته امداد، با حضور نماینده سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: فرش‌های دستباف مددجویان کمیته امداد با نام تجاری «احسان» ثبت جهانی شد که در فروش فرشهای دستباف در بازارهای جهانی تأثیر مثبت و قابل توجهی خواهد داشت.

در ادامه بختیاری ظرفیت فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اکنون۶ هزار نخبه، ۸۳ هزار دانشجو و ۷۳۵ هزار دانش‌آموز، تحت حمایت این نهاد هستند که می‌توانند در آینده کشور نقش به‌سزایی ایفا کنند.
انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : کمیته امداد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.