stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 227533
  • 04 بهمن 1399 - 14:19
1

فعالیت کدام شرکت‌های اینترنتی در چهارمحال و بختیاری غیرقانونی است؟

فعالیت کدام شرکت‌های اینترنتی در چهارمحال و بختیاری غیرقانونی است؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع کرونا موارد غیرقانونی کسب و کارهای اینترنتی افزایش داشت، تلاش شد با این صفحات در شبکه‌های اجتماعی برخورد و این صفحات بسته شود، شرکت‌های بازاریابی مجاز باید از مبدا تا مقصد محصول پیگیری کنند.

قلم | qalamna.ir :

مرتضی عسگری چهارم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کسب و کارهای اینترنتی علاوه بر مزایای فراوانی که دارند گاهی مسائل و مشکلاتی را نیز برای شهروندان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در ایام کرونا تلاش شد از کسب و کارهای اینترنتی حمایت لازم صورت بگیرد، عرضه محصول به این شیوه موجب کاهش هزینه کالا و خدمات نیز می‌شود.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: سواد رسانه‌ای مردم در برخی موضوعات بسیار پایین است، همین مسئله موجب می‌شود این افراد در دام سودجویان و شیطنت‌های شرکت‌های اینترنتی عرضه کالا و خدمات غیرمجاز در کشور بیوفتند، برخی شرکت‌های اینترنتی در تبلیغ محصولات خود مواردی را عنوان می‌کنند که در واقعیت این‌گونه نیست.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از اطلاعات شخصی افراد در بانک‌های اطلاعاتی فروشگاه‌های اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ایمن نبودن این سرورها گاهی مشکلاتی را برای افراد به‌وجود می‌آورد که پلیس فتا به این شکایات رسیدگی می‌کند، اگر شرکت اینترنتی دارای مجوز باشد، دستگاه‌های صادر کننده مجوز به این تخلفات رسیدگی می‌کنند.

عسگری افزود: از ابتدای شیوع کرونا موارد غیرقانونی کسب و کارهای اینترنتی افزایش داشت، تلاش شد با این صفحات در شبکه‌های اجتماعی برخورد و این صفحات بسته شود، شرکت‌های بازاریابی مجاز باید از مبدا تا مقصد محصول پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برخی از بازاریابان سعی می‌کنند با شیوه‌های اغواگرایانه محصول را به‌فروش برسانند، اگر شهروندان از محصول خریداری شده رضایت نداشتند و کیفیت محصول برخلاف تبلیغات ارائه شده بود، می‌توانند به مراجع قضایی شکایت کنند.

وی یادآور شد: به‌علت شرایط کرونا از کسب و کارهای اینترنتی در سطح چهارمحال و بختیاری حمایت می‌کنیم، فروشگاه‌های سطح استان می‌توانند به‌صورت موازی مجوز برای فروش محصولات خود به‌صورت اینترنتی نیز دریافت کنند، چند اپلیکشن برای عرضه محصولات فروشگاه‌های استان نیز طراحی شده است و نیاز است مردم از این کسب و کارهای اینترنتی حمایت کنند.

عسگری در خصوص فعالیت شرکت یونیک فایناس در چهارمحال و بختیاری، گفت: این شرکت هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت در کشور ندارد، با استفاده از ترفندهای متعدد، اعتماد مردم را جلب و سرمایه آن‌ها را به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی دریافت می‌کند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ابتدا برای جلب اعتماد و تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری ماهیانه سودی به آن‌ها پرداخت می‌کند، اما طی گزارشات ارائه شده کلاهبرداری‌های بسیاری از سوی این شرکت به ثبت رسیده است، مردم آگاهی چندانی از این مسائل ندارند و در دام این شبکه‌ها گرفتار می‌شوند.

وی تاکید کرد: مردم اگر در دام شبکه‌های این‌چنینی گرفتار شدند می‌توانند به مراجع قضایی مراجعه کنند، مردم هشدارهای سازمان صمت و پلیس فتا در خصوص شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز را جدی بگیرند و سرمایه خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار ندهند.

فضای مجازی چهارمحال و بختیاری به‌علت فعالیت‌های شرکت‌های کسب و کارهای اینترنتی غیرمجاز ملتهب است

در ادامه علی بهداروند، کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی شبکه‌ای در استان، اظهار کرد: در یکسال اخیر فضای مجازی استان به‌علت فعالیت این شرکت‌ها تا حدودی ملتهب است و مردم دچار سردرگمی‌های فراوان شده‌اند، اطلاع‌رسانی‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است، اما به‌نظر می‌رسد کافی نیست.

وی افزود: کمیته نظارت بر فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی با حضور سازمان صمت، نیروی انتظامی، پلیس فتا، پلیس آگاهی، دادستان مرکز استان، اداره‌کل اطلاعات، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتاق اصناف در چهارمحال و بختیاری به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و به شکایات و موضوعات در این خصوص رسیدگی می‌کند.

بهداروند بیان کرد: تنها ۲۴ شرکت تولیدکننده در سطح کشور مجوز بازاریابی شبکه‌ای از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را دریافت کرده‌اند، در چهارمحال و بختیاری سه شرکت بازاریان ایران زمین(بیز)، بادران گستران و تلاش کاران سرمایه وزین مجوز فعالیت و بازاریابی شبکه‌ای مجوز فعالیت دارند.

کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت فروشگاه اینترنتی EMway   در استان، توضیح داد:  این شرکت مجوز  فعالیت خود را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی در کشور دریافت کرده است، اما متاسفانه این شرکت برخی از اقدامات را خارج از محدوده فعالیت و مجوز خود انجام می‌دهد، به‌طور مثال این شرکت مبلغی را از بازاریابان در قالب باشگاه مشتریان و بسته خانواده دریافت می‌کند که غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت یونیک فایناس، هزار خدمات و تلفیق هنر نیز در کشور غیرقانونی اعلام شد و دفاتر این شرکت در حال پلمب است، گفت: شرکت یونیک فایناس ارز را از کشور خارج می‌کند که این کار کاملا غیرقانونی است.

بهداروند عنوان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۳۲۲۲۳۱۰۰ سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲، سامانه‌های اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، اتاق اصناف و اتحادیه کسب و کارهای مجازی وزارت صمت از قانونی بودن یا نبودن فعالیت فروشگاه‌ها اینترنتی اطلاع پیدا کنند.

کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بازاریابی به‌صورت چند سطحی مانند کارت تخفیف، بیمه، باشگاه مشتریان و … غیرقانونی است و برای ارائه خدمات شرکت‌ها حق دریافت وجه از مشتریان وبازاریابان را ندارند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.