stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 227520
  • 04 بهمن 1399 - 14:13
2

شکایت دادستان کل آمریکا از دولت بایدن از بابت فرمان توقف استرداد مهاجران

شکایت دادستان کل آمریکا از دولت بایدن از بابت فرمان توقف استرداد مهاجران

دادستان کل تگزاس آمریکا از دولت جو بایدن در یک دادگاه ناحیه‌ای فدرال از بابت متوقف کردن ۱۰۰ روزه استرداد مهاجران غیرمجاز شکایت کرده و خواستار یک دستور محدودکننده موقت شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه آکسیوس، این توقف از روز جمعه اجرایی و موقتا باعث متوقف شدن اجرای بخش عمده اعمال قوانین مهاجرتی در آمریکا شده است.

کن پاکستون، دادستان کل فدرال تگزاس در این شکایت مدعی است این اقدام “ناقض قانون اساسی، قوانین فدرال اداری و مهاجرت، و توافق قراردادی بین تگزاس” و وزارت امنیت داخلی آمریکا است.

لئون فرسکو، یک وکیل مهاجرت، به آکسیوس گفت که این شکایت احتمالا در برقرار کردن مجدد استردادها به طور کامل شکست می‌خورد زیرا یک قاضی نمی‌تواند سازمان مجری قوانین مهاجرت و گمرک را مجبور به حذف یک شخص خاص کند.

این شاخه اجرایی دارای اختیارات گسترده بر اجرای قوانین مهاجرت بوده و هم در دولت اوباما و هم در دولت ترامپ به همین شکل تلقی شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در اعلامیه مربوط به اعمال این توقف موقت در روز چهارشنبه گفت، این توقف استردادها به این وزارتخانه اجازه می‌دهد تضمین کند که منابعش صرف پاسخ به ضروری‌ترین چالش‌هایی می‌شود که پیش روی آمریکا هستند.

پاکستون در درخواستش برای یک دستور محدودسازی موقت در قبال این تدبیر، ادعا می‌کند “بدون امداد فوری، تگزاس با آسیب غیرقابل جبران از بابت اجبار به ارائه خدمات آموزشی، اجتماعی، رفاهی، بهداشت و درمانی و دیگر خدمات به بیگانگان غیرقانونی که در تگزاس باقی می‌مانند روبرو می‌شود چون که متهمان دست از خارج ساختن آنها برداشتند.

کاخ سفید هنوز به درخواست آکسیوس برای اظهار نظر درباره این مساله پاسخ نداده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.