stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 227465
  • 04 بهمن 1399 - 12:02
0

دستور ایتالیا به تیک تاک برای مسدود کردن دسترسی کاربران خردسال

دستور ایتالیا به تیک تاک برای مسدود کردن دسترسی کاربران خردسال

دیده بان حمایت از دیتای ایتالیا به سرویس ویدیویی تیک تاک دستور داد دسترسی کاربرانی که سنشان را نمی توانند تایید کنند، مسدود کند.

قلم | qalamna.ir :

دستور این ممنوعیت چند روز پس از مرگ دختر خردسالی در پالرمو که ظاهرا در چالش آنلاین به راه افتاده در تیک تاک شرکت کرده بود، صادر شد.

سازمان حمایت از دیتای ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد این سازمان در پی مرگ وحشتناک یک دختر ۱۰ ساله در پالرمو تصمیم گرفت دخالت کند. اپلیکیشن تیک تاک اجازه پردازش اطلاعات کاربرانی که مطابق با الزام سنی اجبار شده از سوی این سازمان نیستند را ندارد.

این ممنوعیت موقت تا ۱۵ فوریه که این سازمان به ارزیابی مقررات حریم خصوصی دیتا می پردازد، ادامه خواهد داشت. دیده بان ایتالیایی با توجه به این که تیک تاک اعلام کرده مرکز اصلی فعالیتش در ایرلند دایر خواهد بود، به مقامات حمایت از دیتای ایرلند اطلاع داده است.

رونزولی، رییس کمیسیون کودک و نوجوان ایتالیا در توییتر ممنوعیت وضع شده در تیک تاک را به موقع و مناسب توصیف کرد و گفت: ایمنی خردسان باید به هر قیمتی حفظ شود و نمی توانیم اجازه دهیم اتفاقی مانند آنچه که در پالرمو اتفاق افتاد تکرار شود و یک شبکه اجتماعی در یک خودکشی سهیم باشد.

تیک تاک پیش از این در ایتالیا به عدم توجه کافی به حمایت از خردسالان و نقض حریم خصوصی دیتا متهم شده بود. این شبکه اجتماعی متهم شده سیاستهای ضعیفی دارد که به کاربران پایینتر از ۱۳ سال اجازه می دهد مقررات مربوط به محدودیت سنی را دور بزنند.

بر اساس گزارش یورونیوز، دفتر دادستان عمومی در پالرمو پس از مرگ دختر ۱۰ ساله بر اثر خفگی که باعث واکنش گسترده در ایتالیا شده، اعلام کرد تحقیقاتی را در خصوص تیک تاک برای تحریک به خودکشی گشوده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.