stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 226898
  • 02 بهمن 1399 - 19:41
0

هشدار سرمازدگی به کشاورزان و باغداران استان فارس

هشدار سرمازدگی به کشاورزان و باغداران استان فارس
فارس- کارشناسان اداره کل هواشناسی فارس از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا و احتمال بروز پدیده سرمازدگی در استان خبر دادند.
قلم | qalamna.ir :

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با بیان اینکه کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در فارس از اواخر امشب آغاز می‌شود و تا واسط هفته آینده ادامه خواهد داشت گفت: این برودت هوا احتمال بروز سرمازدگی به باغ هاو محصولات زراعی را بیشتر کرده و ضرورت دارد که کشاورزان، بهره برداران، گلخانه داران، دامداران و زنبورداران تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز خسارت سرمازدگی بیندیشند.
وی، افزود: هرچند از صبح امروز در مناطق شمال، شمال شرقی و شرق استان شاهد وزش باد نسبتا شدید بودیم، اما این پدیده‌ی برودت هوا و بروز سرمازدگی بیشتر مناطق جنوب استان را تهدید می‌کند.
رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس، نیز با اشاره به اینکه سرمازدگی چند روز قبل خسارتی افزون بر ۹۸۰ میلیارد تومان به مزارع و باغ‌های استان وارد کرد از کشاورزان و بهره برداران خواست تا در محل فعالیتشان حضور فیزیکی داشته باشند و نسبت به تامین منابع انرژی مانند گازوئیل، گاز و یا برق مطمئن شوند.
محمودی، همچنین افزود: استفاده از کود‌های پتاس و فسفات تا حدودی می‌تواند به مقاومت گیاه و درخت در مقابل سرما کمک کند.
استفاده از تور‌های محافظتی بر روی درختان و دستگاه‌های گرم کننده و مهمتر از همه بیمه باغ‌ها و محصولات از دیگر توصیه‌های این کارشناس برای باغداران و کشاورزان استان بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، هم گفت: براساس گزارش اداره کل هواشناسی مبنی بر کاهش دما اخطار‌ها و هشدار‌های لازم از طریق مکاتبه، پیامک و رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما به مردم و نهاد‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان انجام شده است تا به پیشگیری از خسارت‌ها کمک کنند.
استان فارس در بخش باغی با ۳۷۱ هزار هکتار و تولید ۳ و ۲ دهم میلیون تن محصولات باغی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که همین پیشگیری‌ها می‌تواند تا حد زیادی میزان تولید محصول این استان را در کشور حفظ کند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.