stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 226802
  • 02 بهمن 1399 - 14:13
3

خوشامدگویی “آنتی‌فا” به بایدن در روز تحلیف با سوزاندن پرچم آمریکا و شسکتن شیشه ها

خوشامدگویی “آنتی‌فا” به بایدن در روز تحلیف با سوزاندن پرچم آمریکا و شسکتن شیشه ها

در حالی که هزاران نفر برای شرکت در تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن گرد آمدند، معترضان آنتی‌فا به مقر حزب دموکراتیک در شهر پورتلند آمریکا حمله و تظاهراتی نیز در دیگر شهرهای آمریکا برپا کردند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از اسپوتنیک، پلیس گفت گروهی متشکل از ۲۰۰ معترض شیشه‌ها را خرد کردند و با نمادها و شعارهای آنارشیستی، جلوه دیگری به مقر حزب دموکرات در پورتلند دادند.

معترضان آنتی‌فا در پورتلند همچنین با بنرهای خود به راهپیمایی در شهر پرداختند. بر روی یکی از این بنرها نوشته شده بود: “ما بایدن را نمی‌خواهیم- ما انتقام می‌خواهیم! برای قتل‌های پلیس، جنگ‌های امپریالیستی و قتل‌عام‌های فاشیستی”.

به گفته پلیس محلی، آن‌ها یکی از دست‌کم ۴ گروهی بودند که برنامه داشتند اعتراضاتی در پورتلند برپا کنند. مأموران سعی کردند میله‌های وصل به بنرها را که معتقد بودند می‌تواند به عنوان سلاح استفاده شود، بگیرند اما با پرتاب اجسام توسط معترضان به سمت آن‌ها، ناکام ماندند. نیروی انتظامی برای فراری دادن معترضان نیازمند استفاده از نارنجک دودزا بود.

تظاهرات در دیگر شهرهای آمریکا هم رخ داد. معترضان در کلمبوس، دنور، ساکرامنتو و سیاتل مقابل ساختمان‌ها با شعارهای ضدپلیس تجمع کرده و پرچم‌های آمریکا را سوزاندند.

رسانه محلی گزارش داد، در دنور نیز دو معترض حین سوزاندن پرچم آمریکا به خاطر نقض سلاح دستگیر شدند. تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها سر دادند.

معترضان در ساکرامنتو، که برخی از آن‌ها دارای سپر و چماق بودند، در شهر به راهپیمایی پرداختند و علیه “اجرای مهاجرت و گمرک ایالات متحده” شعار دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌خواست آنتی‌فا را به عنوان یک گروه تروریستی تعیین کند. این جمهوری‌خواه قبل از ترک منصب، فرمان اجرایی را امضا کرد که “مایک پامپئو”، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را ملزم می‌کرد “اقدامات فعالان آنتی‌فا را ارزیابی کند” و “جلوی ورود اعضای آن به آمریکا را بگیرد”. ترامپ آنتی‌فا را به خاطر اعتراضات خشونت‌آمیزی که در پی مرگ جورج فلوید- مرد آمریکایی آفریقایی‌تبار که ۲۵ مارس ۲۰۲۰ در دستان یک افسر پلیس سفیدپوست جان داد- اتفاق افتاد، مقصر می‌دانست.

آنتی فا اگرچه اغلب به گروه های ضدفاشیسم اطلاق می شود اما در آمریکا به گروه ضد نژادپرستی تبدیل شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.