stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 226689
  • 02 بهمن 1399 - 14:37
0
جان‌هایی که در محور جعفریه قربانی می‌شوند:

لزوم بازنگری و ساماندهی محورهای مواصلاتی قم

لزوم بازنگری و ساماندهی محورهای مواصلاتی قم
قم -محور جعفریه از بین محورهای مواصلاتی قم دارای بیشترین فراوانی تصادفات در بین محورها است.
قلم | qalamna.ir :

استان قم در جوار ۱۷ محور مواصلاتی کشور قرارگرفته است و بیشترین ترددها در محورهای مواصلاتی منتهی به استان قم قرار دارد ترافیک و تردد در این محورها گاهی تصادفات و حوادثی را به همراه داشته است طبق آمارهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محور جعفریه نقش مهمی در تصادفات منجر به فوت در استان داشته و این امر باید بیشتر از سوی مسئولان مربوطه پیگیری و علت‌یابی شود.

ایران اسلامی در بین کشورهای منطقه از امنیت مطلوبی برخوردار است و همیشه از گزند دشمنان ایمن بوده اما آنچه قابل‌تأمل است تصادفات و حوادث ترافیکی است که بعضاً قربانیان آن از حملات تروریستی بیشتر است و این امر قابل‌تأمل است و باید نقاط حادثه‌خیز و یا دلایل بروز چنین حوادثی پیگیری و بررسی گردد.

در ششمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ایمنی جاده‌ها که به ریاست معاونت هماهنگی و عمرانی استانداری قم و با حضور دستگاه‌هایی هم چون پزشکی قانونی،حفاظت محیط‌زیست و جمعیت هلال‌احمر و پلیس‌راه و فرماندهی انتظامی، مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان برگزار شد بر موضوعات تحلیل تصادفات؛تلفات و تردد محورهای مواصلاتی استان و بررسی طرح پایانه مسافربری ۳ راهی خرمشهر و هم‌چنین انسداد بریدگی مقابل پاسگاه پلیس محور قدیم قم و کاشان و بررسی ساماندهی پایانه حمل‌ونقل ۷۲ بحث و گفت‌وگو شد.

در این جلسه در ابتدا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ضمن ارائه گزارشی از حادثه‌خیز بودن محور قم ؛جعفریه خبر داد و نسبت به بازنگری و ساماندهی این محور تأکید کرد.

آسیب جاده‌ای که تصادفات آن نگران‌کننده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره نگران‌کننده از حادثه‌خیز بودن محور قم ؛حعفریه گفت: در گزارش مرتبط به تصادفات این محور گفت: گزارش محور جعفریه ابهاماتی دارد با توجه این‌که متوسط سرعت در این محور از سال ۹۷ پایین آمده ولی باز شاهد افزایش تصادفات در این محور هستیم تردد ماشین‌آلات در این محور سنگین است درحالی‌که اصل جاده آسیب‌دیده است اگر هم روکش آسفالت هم شود و یا جریمه‌های سنگینی هم وضع گردد نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد.

محسن بهشتی افزود: آمار بالای تصادفات دز این محور نگران‌کننده است در این محور باید دو آسیب را مدنظر داشته باشیم این‌که آمار افزایش فوتی‌ها در این محور وهم کیفیت راه جاده‌ای آن جای بحث و تأمل دارد هنوز مشکلات و چالش‌های را دارد که رفع نشده است.

به گفته وی؛ از همکاران انتظار می‌رود در این جلسه دستورالعمل‌هایی را ارائه دهند تا بررسی شود دلایل افزایش تصادفات چیست و چگونه باید آن را کاهش دهیم درگذشته که بزرگراه نبود به دلیل سبقت غیرمجاز منشا تصادف بود اکنون‌که این موانع برداشته‌شده است چنین آماری جای تأمل و بررسی دارد.

وی افزود: در این محور وجود کشتارگاه‌ها و هم‌چنین کاربری‌های دیگر باعث افزایش تردد با موتورسیکلت شده است برای محور جعفریه باید روشنایی مطلوبی تأمین شود با توجه به این پروژه‌های راهداری عموماً بلندمدت اجرا می‌شود باید برای این محور پروژه‌های کوتاه‌مدتی را در نظر بگیریم.

لزوم ساماندهی پایانه ۷۲ تن قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به چالش‌های پایانه ۷۲ تن بیان کرد: با توجه به وجود دکه‌های سوهان فروشی در این پایانه ما برای ساماندهی این دکه‌ها در ۳۷ کیلومتری جاده قم؛ تهران چند هکتار برای این سوهانی‌ها در نظر گرفتیم ولی هنوز کار اساسی در این امر صورت نگرفته است.

به گفته وی؛ باید راهداری و شهرداری از طریق تابلوهای تبلیغاتی در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند و این دکه‌ها در این آزادراه نقل‌مکان کنند باوجوداین دکه‌ها مشکلات حل نخواهد شد

بهشتی عنوان کرد: در بحث پایانه ۳ راهی خرمشهر طی بازدیدی که داشتم در داخل خود پایانه هیچ فعالیتی وجود نداشت و همه فعالیت‌ها در اطراف محور پایانه صورت گرفته است و مانند ۷۲ تن اتوبوس‌ها خارج از پایانه مسافربری می‌کنند درحالی‌که می‌توان از ظرفیت فضای سبز استفاده و آن را به‌عنوان سکویی هم چون ۷۲ تن برای مسافربری از آن بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: در سه‌راهی خرمشهر خطر بیشتر از ۷۲ تن وجود دارد چراکه سرعت در این محور بیشتر است باید با یک طرح کوچکی این مشکل را رفع نماییم.

در ادامه این جلسه کارشناسانی از شهرداری طرح‌های مدنظر خود را برای رفع مشکلات سه‌راهی خرمشهر ارائه داند که نیاز به بازنگری داشت.

جعفریه ؛ قربانگاه قمی‌ها

مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: محور جعفریه درزمینهٔ تصادفات جاده‌ای در ۷ ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه خود ۸ درصد سهم تلفات را اختصاص داده است و به‌عنوان چهارمین محور پر تلفات استان به شمار می‌رود.

محمدحسن کلهری افزود: با توجه به خروجی دستگاه‌های تردد شمار محور جعفریه در سال ۹۷ رتبه ۱۰ و در سال ۹۸ رتبه ۸ و در سال ۹۹ نیز رتبه ۶ تردد وسایل نقلیه در مقایسه با سایر محورهای استان به خود اختصاص داده است و این نکته بیانگر رشد تردد در این محور در مقایسه به سایر محورها می‌باشد سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در این محور نسبت به‌کل ترددها ۳۴ درصد است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.