stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 226612
  • 02 بهمن 1399 - 11:42
1
مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

کاهش شکایات کارگری در هرمزگان

کاهش شکایات کارگری در هرمزگان
هرمزگان-مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن در تولید و کسب کارها، کاهش شکایات کارگری در هرمزگان نشان از تلاش کارکنان حوزه روابط کار وهمسویی با نگرش های مدیریت تعاون کار استان دارد.
قلم | qalamna.ir :

کوروش یزدان در نشست با اعضای مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی هرمزگان افزود:  بررسی آمار عملکردی هرمزگان در پایداری مشاغل و کنترل بحران کاری و کاهش پرونده های کارگری و هیات های حل اختلاف و تشخیص،  نشان از این دارد که حوزه روابط کار  استان مدیریت خوبی را در این حوزه انجام داده است.

وی اظهارداشت: تلاش کارکنان حوزه روابط کار  در این شرایط یک کار عظیم جهادی و فراتر از وظایف اداری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در  ۹ ماهه امسال در هیات حل اختلاف ۲۳۶ دادخواست واصله بوده که منجر به ۲۲۲ رای صادر  شده و از این تعداد ۴۴ رای سازشی صادر شده است که به نسبت پیش بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می شود.

هادی ابراهیمی، تعداد دادخواست های واصله در هیات تشخیص استان در ۹ ماهه امسال را ۲ هزار و ۳۵۳ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۴۱۳ رای صادر شده که ۶۲۰ رای منجر به سازش شده است.

وی در ادامه تعداد درخواست های مشاوره روابط کار به مراجعان را بیش از ۱۸ هزار مورد نام برد و اظهارداشت: برخی از این مشاوره ها با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت تلفنی صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان مجموع کارگران احراز هویت شده در سامانه روابط کار را  ۳۲ هزار و ۸۹۶ نفر و تعداد کارفرمایان را یکهزار و ۱۱۱ نفر عنوان کرد.

پیگیری حقوق و مزایای کارگران از طریق کمیته های زیرمجموعه کمیسیون کارگری، همکاری و تعامل اداره بازرسی کار و روابط کار برای نظارت بر عملکرد بنگاهها و پرداخت به موقع مطالبات کارگران، نظارت بر عملکرد پیمانکاران از طریق بررسی صلاحیت خدمات و ایمنی، الزام تمامی پیمانکاران طرف قرارداد بر تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نظارت بر نحوه صدور احکام، اجرایی کردن سامانه جامع روابط کار در استان و ارتقاء آموزش قوانین و مقررات کار به کارفرمایان و کارگران را از اقدامات شاخص حوزه روابط کار ذکر کرد.

این نشست با هدف بررسی مسایل مختلف مربوط به حوزه روابط کار و سامانه جامع روابط کار و مسایل مربوط به سامانه با حضور مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه مشاور فناوری اطلاعات معاونت روابط کار وزیر و اعضای مراجع حل اختلاف استان هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.