stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 226575
  • 02 بهمن 1399 - 11:10
1
مدیرآبفا اردستان:

میزان هدر رفت آب در روستاها ۳۶ درصد است

میزان هدر رفت آب در روستاها ۳۶ درصد است
اصفهان_ مدیرآبفا اردستان گفت: هم اکنون میزان هدر رفت آب در این روستاها ۳۶ درصد است که پیش بینی می شود با اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب این رقم به ۲۴ درصد کاهش یابد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرآبفا اردستان گفت: در سال جاری با اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال، ۳۰۰ مترمکعب در روز آب از محل آب شیرین کن مهاباد به مجتمع ۹ روستای موغار انتقال می یابد.

رضا دهقانی افزود: روزانه ۱۵۰۰مترمکعب آب در محل آب شیرین کن مهاباد تولید می شود که علاوه بر رفع نیاز آب شرب مردم مهاباد روزانه ۳۰۰ مترمکعب آن به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی موغار انتقال می یابد تا از این طریق آب سالم و پایدار مشترکین این مجتمع تامین شود.

وی جمعیت مجتمع روستایی موغار را ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: آب شرب روستاییان در مجتمع موغار از طریق منابع محلی مانند چاه تامین می شد که متاسفانه به دلیل EC بالا، آب چاه ها شور است که خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن مهاباد و اجرای خط انتقال مردم این مجتمع هم از آب شرب سالم و شیرین بهره مند شدند.

مدیر آبفا اردستان پیرامون اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در منطقه اردستان، گفت: در این طرح مقرر شد آبرسانی به مجتمع ۶ روستایی سرهنگچه انجام شود به طوری که پس از اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال بیش از ۳۰۰ خانوار در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.

وی، به اصلاح شبکه فرسوده آب در برخی از روستاهای اردستان پرداخت و اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح ۳۰۰-۱۰۰ در منطقه اردستان مقرر شد شبکه فرسوده آب در روستاهای جنبه و مکان، کهنگ، تلک آباد به طول ۱۶ کیلومتر اصلاح و بازسازی شود که تا کنون این پروژه پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

دهقانی افزود: هم اکنون میزان هدر رفت آب در این روستاها ۳۶ درصد است که پیش بینی می شود با اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب این رقم به ۲۴ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.