stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 226415
  • 01 بهمن 1399 - 18:43
1

همنشینی با کرونا، نفس ۲ فارسی دیگر را گرفت

همنشینی با کرونا، نفس ۲ فارسی دیگر را گرفت
فارس- جان باختگان کرونایی در فارس به سه هزار و ۹۷ نفر رسید.
قلم | qalamna.ir :

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دکتر همتی اظهار کرد: با جان باختن دو هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جان باختگان این بیماری در استان از ابتدای شیوع تاکنون به سه هزار و ۹۷ نفر رسیده است.
دکتر عبدالرسول همتی افزود: پس از حدود یک ماه دو رقمی بودن آمار بیماران کرونایی ورودی به بیمارستان‌های استان، این آمار با بستری ۱۰۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته سه رقمی شد.
وی گفت: هم اکنون ۵۳۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بیش از ۵۹۰ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، یکم بهمن در فارس انجام شده و بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۱۶۶ هزار و ۵۵۹ بیمار به قطعیت رسیده است.
همتی با بیان این که ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند افزود: ۱۶۱ هزار و ۱۶۴ مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود یافته اند که از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر عزم جدی همگانی برای رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری، از آنان خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از مسافرت، تردد‌های غیرحضوری و پرهیز از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی، در کاهش زمینه‌های شیوع بیماری و پیشگیری از موج جدید کرونا در استان سهیم شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.