stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 226412
  • 01 بهمن 1399 - 18:58
0
مدیرکل میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع­ دستی استان همدان خبر داد:

اتمام مطالعات منطقه نمونه گردشگری علیصدر

اتمام مطالعات منطقه نمونه گردشگری علیصدر
همدان- مدیرکل میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع­ دستی استان همدان گفت: با توجه به ظرفیت خوب علیصدر و اتمام مطالعات منطقه نمونه گردشگری علیصدر، مهم­ترین و بهترین منطقه نمونه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، منطقه ویژه گردشگری غارعلیصدر در شهرستان کبودراهنگ است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی مالمیر درکمیته برنامه‌ریزی شهرستان کبودراهنگ مطرح کرد: مطالعات منطقه نمونه گردشگری غارعلیصدر به اتمام رسیده و به شرکت سیاحتی نیز ابلاغ شده است ومنتظر مصوبه کارگروه کار وگردشگری استان جهت اعلام فراخوان وجذب سرمایه­گذار بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان این موضوع عنوان کرد: با توجه به ظرفیت خوب علیصدر، مهم­ترین و بهترین منطقه نمونه برای بخش خصوصی، منطقه ویژه گردشگری غارعلیصدر در شهرستان کبودراهنگ است.

مدیرکل میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع­ دستی استان همدان با تصریح بر اینکه در روستای علیصدر نیز به دلیل نبود بافت تاریخی، جداره سازی کوچه ها را الگو سازی و طراحی کردیم تا به عنوان سایت گردشگری جدید برای گردشگران جذاب باشد، خاطرنشان کرد: برای این امر توانستیم از اعتبارات ملی ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای روستای علیصدر جذب کنیم.

مالمیر ادامه داد: مطالعات مجموعه قلی آباد با پیگیری فرماندار درسال گذشته به اتمام رسیده و منتظر مصوبات کارگروه شهرستان و نهایتاً استان، جهت ورود بخش دولتی برای زیر ساخت­ ها و بخش خصوصی جهت اجرای پروژه هستیم.

وی به اقدامات سال جاری در خصوص بازار کبودراهنگ نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اتمام مطالعات این بازار در سال گذشته و با توجه به تایید شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ­دستی مبنی بر واجد ارزش بودن این بازار، درسال ۱۴۰۰ کار مرمت این بازارآغاز خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.