stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 226335
  • 01 بهمن 1399 - 15:01
0

بومی‌سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات

بومی‌سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید و بومی‌سازی یک ماده نانویی، توانست قیمت این محصول را در کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

قلم | qalamna.ir :

حسین امانی داز، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصول دانش‌بنیان این شرکت نانو ماده گرافن است. این محصول در ردیف مواد آلی معدنی قرار می‌‎گیرد. در گذشته، این ماده با قیمت‌های بسیار بالایی تولید می‌شد، اما در این شرکت موفق شدیم آن را به روش بسیار ارزان‌قیمتی تولید و روانه بازار کنیم.

وی ادامه داد: این محصول در صنایع مختلفی از جمله پلیمر، رنگ و رزین، کامپوزیت و دیگر صنایع و تولیدات کاربرد دارد. نانو ماده گرافن، می‌تواند باعث افزایش استحکام محصولات شود و خواص مکانیکی آنها را افزایش دهد. همچنین کاهش نفوذپذیری و افزایش رسانایی حرارتی از جمله دیگر خواص این ماده است.

امانی داز، در ادامه ضمن توضیح فعالیت‌های تحقیقاتی صورت گرفته در این شرکت، افزود: در حال حاضر این محصول با قیمتی در حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد ارزان‌تر از محصول مشابه خارجی تولید می‌شود. متاسفانه تمام توان و پشتوانه مالی ما، صرف تحقیقات و هزینه‌های تولید شد و به تازگی در حال دریافت تسهیلات هستیم تا بتوانیم این محصول را در مقیاس بالای صنعتی تولید کنیم.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، وی همچنین بیان کرد: توسعه بازار و افزایش فروش و تولید به قصد صادرات، یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت است. با توجه به اینکه قیمت محصول ما بسیار پایین‌تر از نمونه مشابه خارجی است و از نظر کیفیت نیز فرق چندانی میان این دو نوع محصول نیست، استفاده از محصول وارداتی برای مصرف‌کننده ایرانی اصلاً توجیه ندارد.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.