stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 226313
  • 01 بهمن 1399 - 14:25
2

دومین واکسن کرونای روسی ۱۰۰ درصد اثربخشی دارد

دومین واکسن  کرونای روسی ۱۰۰ درصد اثربخشی دارد

کشور روسیه اعلام کرده است که دومین واکسن کرونای تولید شده در موسسه Vector این کشور در کارآزمایی‌های بالینی اولیه ۱۰۰ درصد اثربخش بوده است.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، مقامات بهداشتی روسیه اعلام کرده‌اند که تولید انبوه دومین واکسن کرونای تولید شده در این کشور در ماه فوریه سال جاری آغاز خواهد شد. موسسه Vector در تاریخ ۲۴ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی مجوز انجام آزمایشات بالینی واکسن تولید شده را دریافت کرد. اولین داوطلب در تاریخ ۲۷ جولای واکسن کرونا را دریافت کرد و آزمایشات بالینی مرتبط با این واکسن در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید.

به نظر می‌رسد این واکسن روسی که EpiVacCorona نام دارد، پس از اسپوتنیک V، دومین واکسن تایید شده کرونا در روسیه خواهد بود. اثربخشی این واکسن بر اساس میزان ایمنی و پیشگیری از بیماری کرونا گزارش می‌شود. در فاز اول و دوم کار آزمایی بالینی واکسن EpiVacCorona، عوارض جانبی و میزان ایمنی آن روی سه هزار داوطلب ۱۸ تا ۶۰ ساله مورد آزمایش قرار گرفت. با توجه به نتایج کارآزمایی‌های بالینی فاز اول و دوم، اثر بخشی واکسن جدید صد در صد است، در حالی که اثر بخشی واکسن اسپوتنیک V تا میزان ۹۲ درصد اعلام شده بود.

مقامات کشور روسیه اعلام کرده‌اند که ۶۰ درصد جمعیت این کشور در سال جاری واکسینه خواهند شد. با وجود اینکه واکسن اسپوتنیک V در روسیه مورد تایید قرار گرفته، اما مراحل توزیع آن با سرعت کمی در حال انجام شدن است. به همین دلیل رئیس جمهور این کشور اعلام کرده است که واکسیناسیون گسترده در کشور از هفته جاری آغاز می‌شود. تقریباً سه ماه دیگر نیز واکسن EpiVacCorona در اختیار مردم این کشور قرار خواهد گرفت. تا کنون سه میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور روسیه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و ۶۶ هزار و ۶۲۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.