stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 226238
  • 01 بهمن 1399 - 14:10
0

واکنش شرکت ملی گاز ایران ‌تسنیم / «معارضین محلی» سبب کندی ‌گاز‌رسانی به روستاهای پلدختر شده‌اند

واکنش شرکت ملی گاز ایران  ‌تسنیم / «معارضین محلی» سبب کندی ‌گاز‌رسانی به روستاهای پلدختر شده‌اند
لرستان - شرکت ملی گاز ایران مشکل گاز‌رسانی به دهستان افرینه را به وجود معارضین متعدد دانست که در طول مسیر روند اجرای پروژه را با مشکلاتی مواجه کرده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۹۹ در گزارشی با عنوان « سوز سرما در همسایگی چاه‌های نفت و گاز / وعده‌های گازرسانی به روستاهای پلدختر یخ زد»منتشر کرد که واکنش شرکت ملی گاز ایران‌ را به همراه داشت‌.

دهستان افرینه با جمعیت دو هزار نفری و ۱۵روستای بخش معمولان با هزار و ۵۲۰خانوار فاقد گاز هستند که قرار بود در دهه فجر سال ۹۷گازدار شده و با سیلندرهای گاز و نفت سفید خداحافظی کنند اما بعد از گذشت چهار سال از شروع عملیات اجرایی گاز رسانی به این روستاها این پروژه هنوز تکمیل نشده و روستائیان زمستان امسال را هم در سرما و صف نفت سفید و سیلندر گاز سپری می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم برای چندمین بار مشکل روستائیان پلدختر را پیگیری کرده که واکنش شرکت ملی گاز ایران را به همراه داشت.

شرکت ملی گاز ایران در این رابطه مطرح کرده است که شهرستان پلدختر دارای ۳۳۱ روستا است که ۱۶ روستای آن واجد شرایط گازرسانی است که طبق قانون، گازرسانی به این دسته از روستاها در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد. تا پیش از دولت یازدهم، تعداد کل روستاهای گازرسانی شده این شهرستان ۹ روستا بود که اکنون ۸۱ روستا به شبکه گاز وصل شده‌اند و ۱۶ روستای دیگر نیز در دست اجرا است.

محور افرینه از توابع پرجمعیت شهرستان پلدختر است که پروژه گازرسانی به این محور (۱۵ روستا در حال اجرا) با اجرای ۲۸ کیلومتر شبکه فلزی و ساخت ۴ ایستگاه تقلیل فشار TBS دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی بوده که به علت وجود معارضین متعدد در طول مسیر روند اجرای پروژه با مشکلاتی مواجه شده است.

پیش‌بینی می‌شود پروژه گازرسانی به این محور، علی‌رغم صعب‌العبور و سنگی بودن مسیر، در صورت رفع معارضین تا پایان سال جاری اتمام پذیرد.

خاطرنشان می‌سازد که مکاتبات بسیاری توسط شرکت گاز استان لرستان در مورد رفع معارضین با مراجع ذی‌صلاح انجام شده است ولی متأسفانه تاکنون رایزنی‌ها و پیگیری‌های آن شرکت بر سرانجام نرسیده است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.