stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 22622
  • 14 دی 1394 - 11:07
4

سفارت آمریکا در بغداد هدف قرار گرفت

برخی منابع نظامی عراق از کشته شدن ۶۹ نیروی امنیتی و داوطلب مردمی و زخمی شدن بیش از صد تن در حملات داعش به استان‌های الانبار و صلاح‌الدین خبر دادند. همزمان منابع امنیتی عراق نیز اعلام کردند سفارت آمریکا در بغداد مورد حمله سه موشک توشکا قرار گرفت.

قلم | qalamna.ir :

برخی منابع نظامی عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کردند که در حملات هماهنگ داعش در استان‌های الانبار و صلاح الدین، ۶۹ تن از نیروهای امنیتی این کشور و داوطلبان مردمی و نیروهای بیداری کشته شده و بیش از صد تن دیگر زخمی شدند.

این منابع اظهار داشتند، شدیدترین حمله داعش به دو شهر بروانه و اسکران واقع در شرق شهر حدیثه و نیز پایگاه‌های ارتش در شمال و شمال غرب فلوجه در استان الانبار صورت گرفت.

در استان صلاح الدین داعش به پایگاه‌های ارتش در جنوب غرب شهر سامرا حمله کرد و همچنین این گروه تروریستی حمله گسترده‌ای به پایگاه‌های نیروهای عراقی و شبه نظامیان مستقر در جبهه‌های نبرد در غرب سامرا انجام دادند.

شش داعشی به پایگاه اسپایکر واقع در شمال غرب تکریت یورش برده و پس از درگیری‌ با نیروهای عراقی خود را منفجر کرده و چندین تن از جمله یک افسر ارتش را کشتند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی حملات شدید و سختی علیه پایگاه‌های و اهداف داعش از دو استان صلاح الدین و الانبار داشتند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی افزود: در این حملات داعش متحمل خسارات شدیدی شد و تعداد زیادی از نیروها و تجهیزات خود را از دست داد.

همچنین راه‌های امدادرسانی به این گروه تروریستی مسدود شده و حرکت نیروهای آن دچار مشکل شد.

ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد که جنگنده‌های این ائتلاف در ۲۴ ساعت گذشته بیست حمله هوایی علیه پایگاه‌ها و اهداف داعش در استان‌های الانبار، نینوا و کرکوک انجام دادند.

این ائتلاف افزود، در الرمادی پنج پرواز و در موصل، مرکز استان نینوا هفت پرواز انجام شد.

علاوه بر این برخی منابع امنیتی عراق فاش کردند که سفارت آمریکا روز شنبه مورد حمله سه موشک کاتوشا قرار گرفت و این حمله هیچ تلفات انسانی نداشت.

منابع مذکور افزودند: یک موشک به ساختمان سفارتخانه اصابت کرد و دو موشک دیگر در اطراف سفارتخانه در منطقه الخضرا که تحت تدابیر شدید امنیتی است، سقوط کردند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.