stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 226152
  • 01 بهمن 1399 - 11:01
1

نیازی به واردات گاز نیست

نیازی به واردات گاز نیست

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با اقدامات صورت گرفته و همکاری مردم میزان مصرف گاز کاهش یافته است و نیازی به واردات گاز به کشور نخواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

محمد عسگری در گفت و گو با با اشاره به مصرف گاز در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مصرف گاز متعادل بوده است و در روزهای گذشته شرایط پایداری داشتیم اما از مردم تقاضا داریم که مدیریت مصرف را ادامه دهند تا بتوانیم پیک امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم رعایت کنند، از سرما بدون مشکل در تامین گاز عبور خواهیم کرد و کار به واردات گاز نخواهد کشید، تصریح کرد: آخرین آمار گویای مصرف ۶۱۴ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه ۸۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم در زمینه صرفه‌جویی به ما کمک و با کاهش دمای سیستم‌های گرمایشی خود، ما را در تداوم گازرسانی به همه نقاط کشور و صنایع یاری کنند.

عسگری افزود: اگر مردم سیستم گرمایشی منازل خود را فقط دو درجه کاهش دهند و به‌سوی حفظ دمای رفاه که حدود ۱۸ الی ۲۲ درجه است حرکت کنند، به ازای هر یک درجه کاهش دمای سیستم‌های گرمایشی، به اندازه تولید یک فاز پارس جنوبی صرفه‌جویی می‌شود.

به گفته وی مصرف گاز از ابتدای دی ماه حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته که یکی از دلایل این مسئله، شیوع بیماری کرونا و افزایش استفاده از آب گرم و دلیل دوم آن ورود موج سرما به کشور است که سبب شده مردم نسبت به سال پیش بیشتر گاز مصرف کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز بیان کرد: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، نواحی شمالی کشور، استان‌های گیلان و مازندران، استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و تهران استان‌های پرمصرف گاز طبیعی هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.